۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۳۰۷
امام جمعه رشت:

امام صادق از کرسی های علمی برای ترویج توحید به خوبی بهره گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با اشاره به نقش امام صادق(ع) در مبارزه با جریانات انحرافی گفت: امام صادق (ع) از کرسی های علمی برای ترویج توحید بهره برداری کرد.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نخست نماز جمعه رشت، به نقش امام صادق(ع) در مبارزه با جریانات انحرافی و الحادی اشاره و اظهار داشت: امام صادق (ع) مکتب علمی ایجاد شده از سوی امام باقر(ع) را توسعه داد و از کرسی های علمی برای ترویج توحید بهره برداری کرد.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به نقش مناظرات علمی امام صادق(ع) در کاهش جریانات التقاطی در دوران بنی امیه و بنی عباس، اظهار کرد: در دوران امام صادق(ع) بنی امیه و بنی عباس در جنگ بودند و این موقعیت، فرصت مناسبی برای گسترش اسلام ناب بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تربیت عالمان و دانشمندان دین را از دیگر دستاوردهای مکتب علمی امام صادق(ع) خواند و گفت: تاریخ نشان می دهد که در مکتب امام صادق(ع) فقط چهار هزار دانشمند پرورش یافتند و آمار شاگردان ایشان بیش از این مقدار است.

امام جمعه رشت با اشاره به نشر شش هزار کتاب و رساله علمی از سوی دانشمندان تربیت شده در مکتب علمی امام صادق(ع)، اظهار کرد: جابربن حیان، از شاگردان امام صادق(ع)، به تنهایی سه هزار و 900 رساله علمی منتشر  کرده و به خاطر تلاش های علمی وی، او را پدر علم شیمی نامیده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که روسای مذاهب چهار گانه اهل سنت به صورت مستقیم یا با واسطه شاگرد امام صادق(ع) بوده اند، اعلام کرد: ابوحنیفه، موسس فرقه حنفی به صراحت امام صادق(ع) را فقیه ترین فرد در دوران خود معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه دوم با اشاره به سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع جهانی سازمان ملل، اظهار کرد: توجه دادن جهان به جنگ های جهانی اول و دوم و ظلم هایی که در قالب این جنگ ها و پس از آن به بهانه دفاع از حقوق بشر از سوی غرب متوجه مظلومان جهان بوده، بنیان سخنرانی رئیس جمهور بود.

خطیب نماز جمعه رشت، زیر سوال بردن حق وتو و کشتن بن لادن بدون محاکمه را از دیگر محورهای سخنرانی دکتر احمدی نژاد برشمرد و گفت: هرگاه ملتی مانند فلسطین بخواهد به حقوق خود دست یابد با وتوی آمریکا مواجه می شود.

امام جمعه رشت، آمریکا را مجری حادثه 11 سپتامبر دانست و گفت: آمریکا با معرفی القائده به عنوان عامل حادثه 11 سپتامبر به افغانستان و عراق حمله کرد و با کشتن بدون محاکمه بن لادن مانع از افشا جزئیات این دروغ و توطئه بزرگ شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ابراز امیداواری کرد: با افشاگری های دکتر احمدی نژاد کیفیت مدیریت سازمان ملل به زودی تغییر می کند و دنیا به دست مستضعفان خواهد افتاد.

خطیب نماز جمعه رشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اگر دفاع مقدس اتفاق نمی افتاد و سرمایه عظیم شهادت و تجربات علمی برآمده از آن به دست نمی آمد، انقلاب پایدار نمی ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ شهادت توسعه یافته در هشت سال دفاع مقدس، انقلاب را بیمه کرده است، گفت: دشمن گاهی کشور را تهدید می کند، اما به برکت دفاع مقدس جرات مواجه نظامی را با ایران ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی، به سفارشات اسلام در خصوص علم آموزی توجه داد و گفت: علم سرمایه است که همه خوبی ها را نصیب انسان می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه به رشد اخلاقی و تربیت معنوی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تربیت اخلاقی و معنوی نوجوانان و جوانان در گرو تلاش مشترک دو نهاد خانواده و مدرسه است.

خطیب نماز جمعه رشت در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(ع)گفت: در روایات اسلامی، شهر قم حرم اهل بیت(ع) معرفی شده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروزه اسلام از شهر قم به دنیا ترویج می شود./950/پ202/ص

ارسال نظرات