۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۵۰۴
در جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان خراسان؛

ارزش‌های انقلاب و بیداری اسلامی بازخوانی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان خراسان رضوی با محوریت بازخوانی ارزش‌های انقلاب و بیداری اسلامی آغاز به کار کرد.
ارزش‌های انقلاب و بیداری اسلامی بازخوانی می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدجواد کمالی، مسؤول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، روز گذشته در نشستی مطبوعاتی از آغاز به کار دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج خبر داد و گفت: با توجه به رهنمود رهبر معظم انقلاب در شهریورماه 88 مبنی بر ضرورت پرداختن به هنر در عرصه جنگ نرم اظهارد اشت: این جشنواره به منظور رشد و شکوفایی استعداد بسیجیان و ایجاد رقابت سالم و سازنده میان هنرمندان بسیجی در خلق آثار شاخص برگزار می شود.

وی افزود: بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب و دفاع مقدس(ولایت و رهبری، عدالت و ستم ستیزی، ایثار و شهادت، مبارزه با استکبار)، بیداری اسلامی(تبیین اهداف و آرمان های حرکت های اسلامی منطقه)، جهاد اقتصادی(تولید هدفمند، مصرف بهینه، عزم ملی در اقتصاد و سازندگی)، مضامین ایینی اجتماعی مبتنی بر سه اصل اخلاق، هویت و عفاف محورهای این جشنواره را تشکیل می دهند.

کمالی با اشاره به داوری آثار در دهه اخر مهرماه اظهار داشت: آثار برگزیده به جشنواره سراسری که آذرماه در شمال کشور برگزار می شود، ارسال خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان خراسان رضوی، مستند، مستند داستانی،فیلم داستانی، انیمیشن، کلیپ و تیزر و نماهنگ را از قالب های این فراخوان عنوان و تصریح کرد: آثار ارسالی در بخش فیلم داستانی و انیمیشن حداکثر زمان بیست دقیقه، در بخش مستند و داستانی، سی دقیقه و در بخش کلیپ و نماهنگ حداکثر هفت دقیقه بوده و پیش از این در هیچ جشنواره ای برگزیده نشده باشد.

وی با بیان این‌که هر فرد در هر موضوع می تواند یک اثر ارائه دهد خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه از بهترین فیلمنامه، کارگردان، تصویربرداری، صدابرداری، تدوین، بازیگر زن و بازیگر مرد تجلیل و در هر رشته سه نفر برگزیده خواهند شد.

کمالی همچنین با اشاره به فعالیت 16 کانون بسیج هنرمندان در شهرستان های خراسان رضوی افزود: فرم نام نویسی در جشنواره در پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی WWW.RAZAVIBAO.IR در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کمالی با اشاره به این‌که اکران عمومی و اختتامیه استانی جشنواره اوایل ابان ماه در سینمای جدید شهید سیدابراهیم اصغرزاده در مشهد برگزار می شود گفت: علاقمندان از امروز به مدت یک ماه می توانند اثار خود را به صورت DvD جهت شرکت در جشنواره به نشانی این سازمان واقع در خیابان کوهسنگی، بین کوهسنگی 6و 8 ارسال کنند./930/پ203/س

ارسال نظرات