۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۱۹۳
در گلپایگان؛

مرحله دوم سلسله‌ نشست‌های تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نوزدهمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌ زدایی دینی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی با سخنرانی استادان برجسته حوزه علمیه قم، در گلپایگان برگزار می‌شود.
 تهاجم فرهنگي نشست شبهه زدايي در گلپايگان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین مرحله از نوزدهمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی در ‌مجتمع فرهنگی تفریحی بهشت ایران‌ گلپایگان برگزار می شود.

این همایش با محوریت توحید از منظر قرآن به همت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، امام جمعه پیشین گلپایگان و نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال بختیاری، از هفده تیرماه‌ آغاز شد و تا بیست و یکم شهریور‌ ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح، تقویت باورهای توحیدی است که‌‌ «زیان‌های جامعه شرک‌آلود» و آسیب‌های فقدان خدا‌محوری نیز به صورت علمی تبیین و بررسی می‌شود.

از موضوعاتی که در مرحله اول این دوره که قبل از ماه مبارک رمضان امسال از سوی استادان حوزه علمیه قم مطرح شد، می توان به سخنان آیت الله محمد یزدی با موضوع «ویژگیهای فرد و جامعه توحیدی در جهاد»، آیت الله سید احمد خاتمی با موضوع «فرد و جامعه توحیدی در اطاعت» و آیت الله مقتدایی با موضوع «ویژگی‌های فرد وجامعه توحیدی در تعلیم وتعلم» اشاره کرد.

در مرحله دوم این این نشست نیز می‌توان به حضور اساتید حوزه علمیه قم از جمله آیت‌الله علی کریمی جهرمی با موضوع «ویژگیهای فرد و جامعه توحیدی در نیایش، عبودیت و بندگی»، آیت‌الله مرتضی مقتدایی با موضوع «فرد و جامعه توحیدی در تعلیم و تعلّم» آیت‌الله ممدوحی با موضوع «آسیب‌های خدا‌باوری و توحید» و حجت‌الاسلام رفیعی با موضوع «فرد و جامعه توحیدی در کار و تولید» اشاره کرد.

گفتنی است، دفتر امام جمعه گلپایگان با برگزاری این نشست ها در سال های گذشته توانسته است تا کنون نوزده جلد از مباحث مطرح شده همچون بررسی تهاجم فرهنگی و تبیین مباحث قرآنی را منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد./927/پ202/س

ارسال نظرات