۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۹۵۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ ارائه کل قرآن در وب سایت تبیان تبریز و اعزام 60 مبلغ به مساجد شهرستان ملکان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سایت تبیان تبریز به مناسبت ایام پرفیض رمضان اقدام به انتشار کل قرآن به صورت فلش با امکان جستجوی سوره‌ها و جزء‌ها کرده است.

امیر مجتهدی مدیر سایت تبیان تبریز افزود: این قرآن با امکانات جستجو بر حسب صفحه‌، سوره و جزء‌ها با استفاده از برنامه فلش در مؤسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان تبریز طراحی و در اختیار تمام علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از جمله امکانات دیگر این قرآن الکترونیکی امکان بزرگ‌نمایی با استفاده از ذره بین است، که در صورت انتقال ذره بین به متن مورد نظر متن به صورت دو برابر بزرگنمایی می شود.

علاقمندان می توانند جهت مشاهده به سایت تبیان تبریز مراجعه کرده و از لینک "کل قرآن" به صفحه مزبور دسترسی داشته یا از لینک مستقیم http://tebyan-tabriz.ir/farsi/?PageID=196&t_b=default استفاده نمایند.

لازم به ذکر است همچنین علاقمندان جهت دانلود می توانند به قسمت کتابخانه دیجیتالی تبیان تبریز مراجعه نموده و از قسمت قرآن و تفسیر فایل فلش مزبور را به صورت فشرده دانلود نمایند.

اعزام 60 مبلغ به مساجد شهرستان ملکان در ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام عادل قربانزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان با اعلام این خبر افزود: این 60 نفر از مبلغین دینی دفتر تبلیغات اسلامی قم، اداره کل تبلیغات اسلامی، روحانیون بومی، طرح هجرت و مستقر می باشند که در این ماه به مساجد منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: هدف از اعزام این مبلغین ترویج معارف قرآنی و دینی ، پاسخ به شبهات و سوالات دینی ، اجرای گفتمان های دینی و اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم احیا در شبهای قدر است .

همچنین حجت الاسلام سیدمحمود حسینی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اهر از اعزام 67 مبلغ و مبلغه دینی در ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 40 نفر بومی ، 22 نفر اعزامی از طرح هجرت، 5 نفر اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی ( 2 مبلغ و 3 مبلغه مذهبی ) در سطح شهرها و روستاهای شهرستان مشغول فعالیت تبلیغی می باشند.

توزیع انواع نشریات آموزشی ویژه هفته ناجا در آذربایجان شرقی

مسؤول دیبرخانه ستاد برگزاری هفته ناجا آذربایجان شرقی اعلام کرد: این دبیرخانه در یک اقدام هدفمند و علمی اقدام به تهیه، چاپ و انتشار انواع نشریات علمی با رویکردهای امنیتی و اجتماعی نموده است. 

رضا حیدری، مسؤول دبیرخانه هفته ناجای استان آذربایجان شرقی افزود: تدوین انواع نشریات با مضامین معضلات اجتماعی همانند مواد مخدر، حجاب و عفاف، آسیب شناسی ماهواره و عصر ارتباطات و اینترنت به اتمام رسیده که این نشریات در هفته ناجا بین عموم مردم پخش خواهد شد.

وی گفت: برای تحقق امر مهم و حیاتی پیشگیری اجتماعی بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها بسیار مهم است که تلاش کارشناسان اجتماعی معاونت اجتماعی استان نیز در این راستا بوده تا با زبان ساده آسیب ها و معضلات اجتماعی تشریح و راه‌های پیشگیری ار آنها رابیان کنند.

حیدری تاکید کرد: امیدواریم امسال با تلاش تمامی همکاران در فرماندهی انتظامی استان برنامه متفاوت تری نسبت به سال های قبل در هفته ناجا درسال 90 اجرا کرد تا در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی قدم های موثرتری برداریم.

آموزه های قرآنی نابترین سرمایه الهی بر بشریت است

نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مراغه گفت: مفاهیم و آموزه های قرآنی گرانبهاترین و عالیترین سرمایه الهی بر بشریت بوده و انسان را به اوج کمال وبندگی می رساند.

حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده در محفل انس با قرآن پایگاه نواب صفوی حوزه 9 نجف سپاه ناحیه مراغه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت ولایت و حرکت در مسیر قرآن به پیروزی رسید، افزود: درک مفاهیم و آموزه های قرآنی چراغ راه ما در تمامی عرصه ها بوده و در تمامی زمینه ها ما را به موفقیت و پیروزی نایل می کند.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه با تاکید بر اینکه قرآن ما را به تبعیت از ولایت و رهبری سفارش کرده، افزود: بسیج در همه حال مطیع امر ولایت و رهبری بوده و همچون سدی آهنین از حریم ولایت دفاع کرده و در تمامی فتنه ها گوش به فرمان ولایت است.

حجت الاسلام فیضی زاده با بیان اینکه جریان انحرافی در صدد تشکیک افکار عمومی و به ویژه جوانان است، افزود: انس با آیات الهی موجب بصیرت بخشی و عدم انحراف انسان از مسیر حق و حقیقت شده و گناه و ناپاکی را از دل انسان می زداید./935/د102/س
ارسال نظرات