۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۱۰۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

شناسایی‌ شبهات دینی نیازمند هوشیاری مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: یک مبلغ دینی باید با بصیرت و هوشیاری شبهات ایجاد شده از سوی دشمن را شناخته و پاسخگوی آن باشد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع هیأت امناء و ائمه جماعات مساجد، ماه مبارک رمضان را ماه رحمت و مغفرت الهی معرفی کرد و گفت: در همه لحظات ماه مبارک رمضان باید سعی کنیم که مهمان خوبی برای پروردگار عالم باشیم، زیرا ماه رحمت و غفران و برکت است ماه بندگی و خضوع و خشوع در مقابل حضرت حق است.
 
وی در ادامه سخنان خود وظیفه مبلغان در ماه مبارک رمضان را مهم ارزیابی کرد و گفت: یک مبلغ دینی باید در این ماه پرفیض و برکت معارف حقیقی الهی را به شیوه ای تأثیرگذار برای اقشار مختلف بیان کنند.

وی، فن بیان با زبانی ساده، شناسایی مخاطبان، آشنا به علوم و فنون روز و مردمی بودن را تنها بخشی از شرایط اساسی مبلغان دینی برشمرد و افزود: یک مبلغ دین باید بر طبق این چهار اصل در بین مردم حضور پیدا کنند و احکام دینی را به آنها آموزش دهد.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که جامعه در هر زمانی نیازمند یک مبلغ دینی است، ادامه داد: همانگونه که عموم برای سلامت جسم شان نیازمند پزشک هستند و برای روح شان به طبیب که همانا مبلغ دین است نیاز دارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان با لحنی تأثیرگذار و بیانی شیوا مفاهیم دینی را برای اقشار مختلف جامعه تبیین می کنند، خاطرنشان کرد: همین عامل سبب تقویت باورهای دینی در سطح جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون پناهگاهی جز معارف اسلامی و الهی برای انسان‌ها در برابر مشکلات وجود ندارد و مبلغان دینی می‌توانند با تبلیغ معارف الهی مردم را از گمراهی نجات دهند.

حجت الاسلام گلمیرزاده، تسلط به موضوع تبلیغ را یکی از شروط مورد نیاز مبلغ در تبلیغ دین دانست و با بیان این که مبلغان دینی باید معلومات تبلیغی بالایی داشته باشند، گفت: تنها مطالعات پراکنده نمی تواند پشتوانه علمی مناسبی برای یک مبلغ دین باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، مهارت سخنوری را از دیگر مؤلفه‌های مورد نیاز برای یک مبلغ برشمرد و خاطرنشان کرد: پراکندگی سخن و عدم تناسب با درک و فهم مخاطب تأثیرگذاری تبلیغ را به حداقل کاهش خواهد داد.

وی با بیان این که امروز دشمنان با تقویت گروه های انحرافی و فرقه نوظهور در سطح جامعه تلاش های گسترده ای را در جهت تحریف اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان آغاز کرده اند، گفت: رسالت مبلغان دینی در این شرایط بسیار مهم و سنگین است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، پاسخگویی به شبهات را یکی از وظایف مهم مبلغان دینی برشمرد و تصریح کرد: یک مبلغ دینی باید با بصیرت و هوشیاری شبهات ایجاد شده از سوی دشمن را شناخته و پاسخگوی آن باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که مبلغان باید اسلام ناب را به شیوه ای تأثیر گذار به مردم معرفی کنند، ادامه داد: امروز مردم به ویژه نسل جوان جامعه تشنه معارف ناب دینی هستند./950/پ203/س

ارسال نظرات