۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۰۸۴
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شوشتر:

فرهنگ قرآنی در جامعه روبه رشد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شوشتر گفت: در شرایط کنونی فرهنگ قرآنی روز به روز در حال رشد و این از نعمات الهی است.
رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالحسین شوشتری‌نسب، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شوشتر شب گذشته در مراسم افتتاح برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از عظمت‌های ماه مبارک رمضان نزول قرآن در این ماه است و باید به این مهم توجه زیادی شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن نباید مظلوم بماند، گفت: تلاوت و تفسیر و مفاهیم قرآن باید مدنظر باشد و در سال‌های گذشته به این امور توجه ویژه‌ای شده است؛ عظمت ماه مبارک رمضان فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست بلکه عظمت آن، به نزول قرآن کریم در این ماه است چرا که قرآن، کتاب هدایت برای انسان‌هاست، البته انسان‌هایی که زمینه هدایت در آن‌ها وجود داشته باشد؛ قرآن اصلی‌ترین اهرم برای تمسک است و باید دانست که رقآن حقوقی برگردن همه دارد که باید این حقوق اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شوشتر در ادامه سخنان خود، با تبیین برخی از ویژگی‌های قرآن کریم، گفت: یکی از ویژگی‌های قرآن، شفای صدور است که اگر انسان انس با این کتاب آسمانی پیدا کند رذائل اخلاقی مانند حرص، تکبر، کینه و حسد از او دور خواهد شد.

وی در ادامه نعمت جمهوری اسلامی را از بزرگ‌ترین الطاف خداوند دانست و افزود: روز به روز فرهنگ قرآنی در حال رشد است و در مساجد هر محله و کوی و برزنی محفل انس با قرآن، نماز جماعت و جلسه موعظه و نصیحت برگزار می‌شود و ما باید خداوند را به خاطر این نعمت شکر گزار باشیم.

حجت الاسلام شوشتری نسب با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه فرصت‌های طلایی است، تاکید کرد: ماه رمضان ماهی است که باید ثانیه‌ها در این ماه غنیمت شمرده شوند و در این باره باید بسیار ظریف عمل کرد./9455/پ203/ص
ارسال نظرات