۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۰۵۷
امام جمعه اهر:

برگزاری یادواره شهدا‌ بزرگداشت شعائر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی بر تبیین افکار و اندیشه های الهی شهدای انقلاب اسلامی میان نسل جوان جامعه تاکید کرد.
شهيد حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره بزرگداشت شهدای منطقه ارسباران با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: این یادواره هشتم آبان‌ امسال در شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

رییس ستاد یادواره شهدای ارسباران گفت: ستاد یادواره شهدای ارسباران در قالب سه کمیته فرهنگی، تدارکات و اجرایی، تاکنون تا برگزاری جلسه رسمی هماهنگی به دنبال برگزاری هر چه بهتر این یادواره است.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در حقیقت بزرگداشت شعائر اسلامی است، خاطر نشان کرد: عزت و اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا و جانفشانی های ایثارگران است، امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و ایثارگران به قللی از افتخار و پیشرفت رسیده ایم که هیچ قدرتی قادر به تهدید ما نیست.

امام جمعه اهر با تاکید بر تبیین افکار و اندیشه های الهی شهدای انقلاب اسلامی میان نسل جوان جامعه خاطر نشان کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نیازمند گسترش و ترویج فرهنگ و روحیه شهادت طلبی، ایثار و جانفشانی در راه ولایت و نظام اسلامی هستیم.

حجت الاسلام حاجی زاده در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا گفت: کار برای شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن ها همواره ارزشمند بوده و در این عرصه جا برای کاربسیار زیاد می باشد.

همچنین احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر احیای اصول فراموش شده انقلاب اسلامی اظهار داشت: ارتباط دولتمردان با خانواده ‌های شهدا و ایثارگران، نشانه تکیه دولت به آرمان‌های شهدا و فرهنگ انقلاب اسلامی است.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان یادواره شهدای ارسباران گفت: این یادواره ضمن تامین هدف همگرایی و وحدت مردم و مسؤولان، عطر انقلاب و شهادت را در شهرها و روستاهای منطقه جاری می‌کند و این تذکری برای مردم، مسوولان و خانواده‌های شهدا است.

علیرضابیگی توسل به فرهنگ شهادت را موجب مصون ‌سازی جامعه در مقابل انواع هجمه‌ های دشمنان دانست و افزود: استفاده از هنر و شیوه ‌های هنرمندانه و تاثیرگذار در انتقال مفهوم شهادت و تولید آثار فاخر برای جوانان و نسل جدید باارزش و موثر خواهد بود./935/پ203/س
ارسال نظرات