۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۹۲۴
مسؤول شورای هماهنگی گیلان:

بد‌حجابی در جوامع اسلامی رونوشت دیدگاه افراطی غرب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، ساختار بی‌حجابی کنونی غرب را محصول جهان صنعتی و دور‌شدن از معنویت و گرایش به اومانسیم دانست.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، به مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی پرداخت و با بیان این که رعایت این موضوع در دین مبین اسلام همواره مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: توجه اسلام به مقوله حجاب نشان دهنده دغدغه اسلام برای حفظ کرامت وجودی زنان است.

وی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و رعایت آن از سوی افراد را سبب تقویت امنیت اجتماعی در جامعه دانست وافزود: بی حجابی و ترویج فساد هر جامعه ای را به سوی انحطاط سوق خواهد داد.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که اسلام، حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه معرفی کرده و چالش‌ها، زمینه‌ها و راهبردهای بسیار مهمی را برای شکوفایی ذهن نواندیش افراد جامعه در این مورد تبیین کرده است، گفت: زن با عنصر حجاب اسلامی، نه تنها به تهذیب، تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم می سازد، بلکه باعث گسترش روزافزون امنیت اجتماعی و ایجاد زمینه ای جهت رشد معنوی مردان می شود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، رعایت حجاب در جامعه را مانع فروپاشی خانواده ها و بروز پدیده طلاق و عواقب بعد از آن دانست و ادامه داد: دشمن می‌داند که اگر بحث حجاب و عفاف و این نقطه استراتژیک را بمباران کند نه تنها یک فرد که باعث تباهی یک خانواده و در مجموع جامعه می‌شود.

حجت الاسلام اشجری، ساختار بی حجابی کنونی غرب را محصول جهان صنعتی و دور شدن از معنویت و گرایش به اومانسیم دانست و گفت: امروز شاهد آن هستیم که در دنیای غرب همه عناصر فطری و الهی بشریت از جامعه رخت بربست و در نهایت بی بندوباری با نام آزادی سراسر غرب را فراگرفت.

وی، رگه های بی حجابی در جوامع مسلمان را رونوشت ناقصی از همان دیدگاه افراطی در غرب دانست  و خاطرنشان کرد: امروز مسأله فساد و بی بندوباری در غرب به حدی رسیده که دیگر چیزی به نام خانواده آنجا معنا پیدا نمی کند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که حجاب در جامعه تاثیر زیادی در تحکیم روابط خانوادگی و حفاظت جامعه از بی‌عفتی و آلودگی جنسی دارد، گفت: نخستین ثمره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب رضایت خداوند متعال است.

وی جلوگیری از آسیب های مادی و معنوی، آرامش، استحکام روابط خانوادگی را از مزایای حفظ حجاب عنوان کرد و افزود: هر گروهی که برای ترویج عفاف و حجاب بکوشد افزون بر رضای خدا به سلامت روحی و فرهنگی جامعه خدمت کرده‌ است.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که حجاب و عفاف یک موضوع دینی و فرهنگی و از ضروریات دین مبین اسلام است، اظهار داشت: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با تاکید بر این که موضوع حجاب یک مسأله فرهنگی است، اذعان داشت: بی حجابی و خلاف عفت عمومی عمل کردن جرم است و برخورد با آن باید از طریق مراجع ذیربط صورت گیرد.

حجت الاسلام اشجری در ادامه سخنان خود آگاه‌سازی نسل جوان از منطق حجاب و عفاف، بازشناسی معرفت و معنویت نخستین در فرهنگ ادیان به ویژه اسلام را مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در رویش حجاب و عفاف در جامعه نام برد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به این‌که هیچ تفاوتی در رسالت و پیام پیامبران نیست، تصریح کرد: در پیام همه آن بزرگواران حجاب به بهترین وجه نشان داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله حجاب در سطح دانشگاه ها پرداخت و مهم ترین پیامدهای بی حجابی در دانشگاه‌ها را بی‌توجهی به عرصه دانش، گسترش فرهنگ منحط غرب، عدم توجه به آرمان های اصیل انسانی، بی ارزش شدن مقام انسانیت و سرانجام پیروی از جریان سکولار عنوان کرد.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که حجاب و عفاف دستور اسلام است، افزود: اگر بخواهیم زمینه های آموزش و پرورش انسان را در دانشگاه‌ها گسترش دهیم باید تصمیم به پژوهش را با شاخصه های حجاب و عفاف ترویج دهیم./950/ت302/س
ارسال نظرات