۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۷۱۰
آیت‌الله حسینی بوشهری:

سران قوا اختلافات را برطرف کنند تا جامعه بالنده تر به اهدافش برسد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با اشاره به تشکیل هیات عالی حل اختلاف قوا از سوی مقام معظم رهبری، ابراز امیدواری کرد با این تدبر فضای جامعه رو به آرامش رود و مسؤولان نیز اختلافات را برطرف کنند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های آخرین هفته ماه مبارک شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان، از آحاد مردم خواست خود را برای حضور در ماه ضیافت الله از هر جهت آماده کنند.

وی در ادامه خطبه نماز جمعه قم با اشاره به تشکیل هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: ایشان با تشکیل هیات عالی حل اختلاف درصدد نهادسازی برآمدند و ما امیدواریم با توجه به استقبال قوا فضای جامعه رو به آرامش برود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اگر زمینه اختلاف بین قوا وجود دارد سران سه قوا باید این اختلافات را برطرف کنند تا جامعه با گام‌های بالنده‌تری به اهدافش برسد، ابرازداشت: امروز نباید دغدغه ما اختلافات باشد، بلکه بایستی موضوعاتی از جمله معیشت مردم، تورم، گرانی، پیشرفت و جهاد اقتصادی مد نظر و توجه باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب و عوارض و تبعات اختلاف در جامعه، تاکید کرد: اختلافی که ذهن مردم و مسؤولان را مشوش و مشغول کند نباید هیچ گونه زمینه ‌ای داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به هرمزگان و بازدید ایشان از پیشرفت ها و امکانات نیروهای دریایی کشور تصریح کرد:‌ با وجود گرمای بیش از حد هوا در این منطقه از کشور مقام معظم رهبری به هرمزگان سفر کردند تا به نیروی دریایی خسته نباشید گفته و از دستاوردها و خدمات آنان تجلیل و تقدیر کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تحسین دستاوردهای نظامی و دفاعی کشور به ویژه در حوزه دریایی تاکید کرد: در سال های گذشته ستاد نیروی دریایی در تهران مستقر بود و به دستور مقام معظم رهبری بنا شد این ستاد در کنار مرزهای آبی خلیج فارس مستقر شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز حوزه تحرک نیروی دریایی در آب های آزاد و بین‌المللی گسترش یافته است و محصور در خلیج فارس نیست و این دستاورد کمی نیست و ما به دلاورمردان و دریا دلان نیروی دریایی خسته نباشید می گوییم.

امام جمعه قم با اشاره به حادثه تروریستی در کشور نروژ و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی به دست یک تروریست مسیحی افراطی ابرازداشت: به محض اینکه اتفاقی در غرب بیفتد غربی ها انگشت اتهام را به سمت مسلمانان نشانه می گیرند و در این حادثه نیز این اتفاق تکرار شد، اما آن فرد افراطی مسیحی اعتراف کرد که این کار را کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به رفتارهای خصمانه آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با محکوم کردن حمایت این کشور از تروریست ها و مسلح کردن آنان، ابرازداشت: آمریکا برای دستیابی به این اهداف جنگ نیمه سختی را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده است.

وی با قدردانی از اقدامات و جانفشانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با گروهک های تروریستی در شمال غرب کشور و مقابله با گروهک پژاک، یاد و خاطره شهدای حادثه سردشت را گرامی داشت و گفت: مردم تجلیل باشکوهی از شهدای سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم داشتند و با جلوه و عظمت خاصی مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای پاک آنان را برگزار کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به حضور هیات بلند پایه مصری در قم و حضور آنان در نماز جمعه، خطاب به آنان با بیان اینکه ایران سرزمین شما است و امروز رابطه ما با شما رابطه ای صمیمی و گسست ناپذیر است، تحولات کشور مصر را مورد ارزیابی قرار داد.

خطیب جمعه قم انحراف و مصادره انقلاب های منطقه از جمله انقلاب مصر را توطئه غرب و آمریکا دانست و تاکید کرد: غربی‌ها به دنبال مصادره انقلاب مردم مصر هستند، اما مردم آگاه این کشور با اینکه شورای نظامی امور را در دست دارد، دوباره وارد میدان التحریر شدند و اعلام کردند که انقلاب شان ریشه دار از آن است که آمریکا بخواهد آن را مصادره کند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی نهایی از آن ملت مصر خواهد بود، گفت: ملت مصر باید مقاوم و صبور باشند و بدانند که پیروزی های متعددی به سراغ شان خواهد آمد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه قم با انتقاد از سخنان دبیرکل جدید اتحادیه عرب که گفته بود اکنون وقت آشتی با اسرائیل است، ابرازداشت: دبیرکل جدید اتحادیه عرب سخنان خائنانه‌ای را مطرح کرده است، در حالی که که دبیر سابق این اتحادیه این گونه سخن نمی‌گفت و یا اینکه در افکار عمومی چنین چیزی را بیان نمی کرد.

وی تاکید کرد: دولت ها و ملت های مسلمان باید پاسخ دبیر کل اتحادیه عرب را بدهند؛ مگر در اسرائیل چه تغییری ایجاد شده است که این چنین سخن می‌گویند، مردم فلسطین امروز در شرایط بدی به سر می برند و در محاصره هستند اما عده ای دم از سازش و آشتی با این رژیم می زنند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به پنجم مردادماه سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره این عالم ربانی را گرامی داشت و اقامه باشکوه نماز جمعه را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با یادآوری یازدهم مرداد سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، تاکید کرد: بیگانگان دست به دست هم دادند و این عالم بزرگ را به جرم شعار مشروطه مشروعه، مستبد و ضد آزادی خواندند و او را دار زدند.

وی با بیان اینکه قتل شیخ فضل الله نوری عبرت تاریخ ما است، افزود: این مساله نشان می دهد اگر روحانیت برای حفظ دیانت و اسلام در صحنه ماند بیگانگان می خواهند آنها را از صحنه بردارند و روحانیت را منزوی کنند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه ما باید بیدار و آگاه باشیم که توطئه‌های دشمنان همیشه وجود دارد و حضور آگاهانه مردم می‌تواند تمام توطئه‌ها را خنثی کند، تاکید کرد: روحانیت باید مواظب و مراقب توطئه‌های دشمنان باشد، بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، نکند در گوشه و کنار زمزمه‌هایی شنیده شود و بگوید که دین اسلام قابلیت اجرایی شدن ندارد. /924/پ201/ص
ارسال نظرات