۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۳۹۸

جزئیات احداث مصلای اعظم تبریز تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی تبریز گفت: مصلای اعظم تبریز در مساحتی نزدیک به 20 هزار متر مربع گنجایش 40 هزار نمازگزار را دارد.
مصلاي تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی تبریز امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای تقویت آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: مصلای اعظم تبریز به عنوان بزرگترین مصلای شمال غرب و یکی از سه مصلای بزرگ کشور پس از تکمیل ظرفیتی بالغ بر 40 هزار نفر را خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: مجموعه بزرگ مصلای تبریز دارای دو طبقه برای اقامه نماز، طبقه اول زیرزمین مختص قسمت اداری و طبقه دوم زیرزمین اختصاص به تاسیسات و امکانات رفاهی دارد.

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) تبریز با بیان این‌که ساخت کتابخانه و قرائتخانه نسبت به اجرای فاز دوم مصلا از اولویت برخوردار است، خاطرنشان کرد: در طبقه دوم زیرزمین این مجموعه، آمفی تئاتر به ظرفیت یک هزار و 100 نفر، کتابخانه و قرائت خانه برادران و بانوان هر کدام به ظرفیت 500 نفر و رواق های متعدد در اندازه های مختلف پیش بینی شده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه احداث این مصلای از اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 آغاز شده است، گفت: شکوه و عظمت کم نظیر مصلای اعظم تبریز چشم هر بیننده ای را خیره می کند، از این رو در کنار ارک تبریز تبدیل به یکی از نمادهای این شهر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت برگزاری باشکوه آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه محملی برای تقویت وحدت و یکدلی مسلمانان و آگاهی بخشی عموم جامعه در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) تبریز در پایان از تدوین ویژه نامه ای به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه خبر داد و گفت: این ویژه نامه همزمن با پنجم مرداد میان مردم استان آذربایجان شرقی توزیع خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام حسین تقی زاده، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در سخنانی نماز جمعه را یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهارداشت: به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون نماز جمعه در حدود 650 شهر کشور از جمله 24 شهر استان آذربایجان شرقی برگزار می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات