۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۲۰۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان:

مسؤولان فرهنگی و نهاد روحانیت از نفوذ اندیشه‌های ضد دینی در بین جوانان جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان گفت: مسؤولان فرهنگی و نهاد روحانیت باید با شناساسی نیازهای جوانان و تجهیز به ابزارهای نوین از نفوذ عقاید باطل و ضد دین دشمن در کشور جلوگیری کند.
معاون تبليغ حوزه علميه گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد علی فاروقی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان، امروز در جمع تعدادی از مبلغان حوزه علمیه استان به نقش روحانیت در حفظ و حراست از ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت پرچمدار حق و حقیقت در جامعه اسلامی است، گفت: روحانیت در طول تاریخ همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های دینی گام برداشته است.

وی از روحانیت به عنوان امین‌ترین مرجع فکری، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم و جامعه یاد کرد و بیان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانیت به عنوان مرزبان دین و مرجع عقیدتی مردم نقشی تأثیرگذار درجامعه دارند.

حجت الاسلام فاروقی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون جانفشانی روحانیت دانست و با بیان این که نهضت عظیم اسلامی با رهبری مرجعیت دینی و با همراهی روحانیت و اقشار مختلف مردم به پیروزی رسید، گفت: روحانیت عامل اصلی شکل گیری و پیروزی انقلاب بوده است.

وی اظهار داشت: بدون شک روحانیت نقش بسیار مهمی در ارتقای سطوح فرهنگی و مذهبی جامعه و اطلاع رسانی به عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در خصوص جایگاه اسلام و ولایت فقیه در جامعه را به عهده دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان، روحانیت را پرچم‌دار انقلاب اسلامی دانست و با تأکید براین که همه حرکت‌های آزادی‌خواهانه علیه استعداد و استعمار با پرچم‌داری روحانیت آغاز شده است، گفت: احترام، تکریم و تعظیم روحانیت و توجه به جایگاه ارزنده روحانیت در پیشبرد حرکت ملت بزرگ ایران حائز اهمیت بسیار است.

حجت الاسلام فاروقی از روحانیت بعنوان نگهبانان دین، فقه و سنت نبوی یاد کرد و گفت: محبوبیت روحانیت در طول تاریخ به دلیل این است که قشر روحانی در دوران های گذشته برای آگاهی مردم از زندگی خود گذشته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که نسل جوان امروز با نسل‌های گذشته خیلی متفاوت است، گفت: مسؤولان فرهنگی و نهاد روحانیت باید با شناساسی نیازهای جوانان و تجهیز به ابزارهای نوین از نفوذ عقاید باطل و ضد دین دشمن در کشور جلوگیری کند.

مسؤول طرح هجرت گلستان با اشاره به نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، این انقلاب باعث بیداری و مقابله ملت‌های ستمدیده جهان در برابر ظلم و جور کشورهای استعمارگر گردید.

حجت الاسلام فاروقی در بخش دیگری از سخنان خود، تبلیغ ارزش های دینی به منظور هدایت بشر را یکی از مهم ترین مأموریت های انبیای الهی عنوان کرد و بیان داشت:  در عصر غیبت ولی عصر(عج) نیز باید این جایگاه رفیع حفظ شود و مسأله تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی به صورت جدی در دستور متخصصان این امر قرار گیرد.

وی، رسالت مکتب اسلام را جهانی و همیشه ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: امروز تبلیغ دین مبین اسلام و ارزش های حاکم در آن محدود نیست، بلکه گستره پیام رسانی ارزش های اسلامی جهانی است.

مسؤول طرح هجرت گلستان همچنین با اشاره تهاجم گسترده غرب علیه ارزش‌های دینی جامعه اسلامی، از مبلغان به عنوان مدافعان واقعی عرصه دینی یاد کرد و گفت: مبلغان دینی باید با حضور همه جانبه خود در میدان مبارزه توطئه افکنی های دشمنان در این حوزه را خنثی کنند.

حجت الاسلام فارقی با اشاره به این که توطئه های دشمنان اسلام هر روز رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد، ادامه داد: امروز نسل جوان جامعه اسلامی گروه هدف نظام سلطه در تهاجم فرهنگی هستند که باید نسل جوان جامعه را نسبت به این خطر مهم هوشیار کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات