۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۱۹۱
رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

در ارائه مباحث دینی، به شیوه‌های سنتی بسنده نشود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تنها اکتفا کردن به شیوه های سنتی تبلیغ دین دیگر پاسخگو نیست، ادامه داد: نوجوانان و جوانان کشورمان خواهان جذابیت در عرضه مباحث دینی هستند.
تبليغ ديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علیرضا زرقانی، رییس اداره فرهنگ و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع اساتید گفتمان دینی، برگزاری گفتمان و نشست‌های دینی زمینه‌ساز شکوفایی باورهای دینی در نسل جوان دانست و گفت: تربیت دینی دانش آموزان امروز باید یکی از مهم ترین دغدغه های متولیان دینی و فرهنگی جامعه باشد.

وی با بیان این که میزان شناخت نوجوانان و جوانان جامعه باید نسبت به مفاهیم دینی تقویت شود، افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی یکی از مهم‌ترین راه‌های نهادینه‌کردن مفاهیم دینی برای نسل جوان است.

رییس اداره فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که میزان هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام هر روز به شیوه‌ای جدید وارد جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان حمایت و سرمایه‌گذاری غرب برای گسترش خرده فرهنگ‌ها هر روزه از افزایش چشمگیری برخوردار می‌شود.

زرقانی، از بین بردن هویت دینی نسل جوان را مهم‌ترین هدف دشمنان از ترویج فرهنگ غربی و گسترش شبهه در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز نسل جوان جامعه ما طعمه اصلی نظام سلطه برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند که باید در این خصوص هوشیار بود.

رییس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که رویکرد امروز نظام سلطه در برابر نظام اسلامی با سی سال گذشته بسیار متفاوت است، گفت: آنها در شرایط کنونی برای مقابله با نظام دست به سلاح گرم نمی برند، بلکه سلاح آنها برای نسخ ارزش‌های دینی و اسلامی نسل جوان ما ترویج شبهات دینی، بدعت و خرافه است.

وی، تبلیغ احکام اسلامی به شیوه‌های جدید و جذاب را یکی از راه های جذب نسل جوان دانست و گفت: مبلغان باید با ارتباط مناسب خود با نوجوانان و جوانان جامعه خطر شبهات و فرقه های انحرافی را به آنها گوشزد کنند.

زرقانی با بیان این که مبلغان دینی باید با بهره گیری از شیوه های نوین تبلیغی اندیشه های ناب اسلامی در میان نسل جوان ترویج کنند، ادامه داد: امروز نسل جوان ما نیازمند بهره گیری از این احکام ناب هستند تا بتوانند در برایر اندیشه های منحرف غرب ایستادگی کنند.

وی با تأکید براین که تنها اکتفا کردن به شیوه های سنتی تبلیغ دین دیگر پاسخگو نیست، ادامه داد: نوجوانان و جوانان کشورمان خواهان جذابیت در عرضه مباحث دینی هستند و این مسأله ایجاب می کند که برنامه های تبلیغی ما نیز از یک جذابیت مناسبی برخوردار باشد.

رییس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تبلیغ با شیوه ها و ابزار نوین تبلیغی تأثیرگذاری آن را دو چندان خواهد کرد، خاطرنشان کرد: رسیدن به این هدف مهم نیازمند تقویت مطالعه و اطلاعات عمومی در مبلغان دینی است.

زرقانی با بیان این که اگر جوانان بینش لازم را در مورد تفکرات ناب شیعی و اسلامی نداشته باشند در دام فرقه‌های انحرافی گرفتار می‌شوند، تصریح کرد: این گونه فرقه‌ها با شعارهای عوام فریب و ادعاهای کاذب تلاش می‌کنند جوانان را با شیوه‌های مختلف جذب کنند.

وی، آشنایی نسل جوان با چگونگی فعالیت گروه‌های انحرافی و فرقه‌های ضاله را ضروری خواند و ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری چندین سال است که برگزاری گفتمان‌های دینی را با حضور دانش آموزان در سطح مدارس و مساجد آغاز کرده است.

رییس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برگزاری گفتمان های دینی در استان از سال 85 آغاز شده است، گفت: تاکنون هزار و 346 گفتمان دینی با شرکت بیش از 135 هزار دانش آموز دختر و پسر در هزار و 133 مرکز آموزشی، 75 مسجد و 148 مکان فرهنگی با بهره‌گیری از توان صد استاد حوزه و دانشگاه برگزار شده است.

زرقانی تصریح کرد: موضوعات گفتمان دینی جوان بر اساس نیاز جامعه و نظرات کارشناسی کارشناسان فرهنگی و اساتید دینی جوان برنامه ریزی و اجرا شد، ادامه داد: آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب، مهدویت، فرقه های انحرافی و مهارت آموزی جزء بیشترین موضوعات بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات