۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۹۸۰
عضو خبرگان رهبری:

انتظار برای ظهور حضرت ولی عصر‌ رفع تکلیف نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که منتظر ماندن برای ظهور از هیچ مؤمن و خداشناسی رفع تکلیف نمی‌کند، گفت: مسلمانان باید با امر به معروف و نهی منکر زمینه ظهور امام عصر را فراهم کنند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم جشن میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) که در مسجد جامع مراغه برگزار شد، اظهار داشت: پس از ظهور حضرت قائم(عج) دوران حاکمیت توحید، عدل، معرفت، بصیرت، حق، اخلاص و عبودیت خدا خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که ولایت مداری و تبعیت محض از منویات رهبر معظم انقلاب زمینه را برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) فراهم خواهد کرد، گفت: شیعیان در دوران غیبت امام عصر(عج) وظیفه دارند حول محور ولایت ضمن تقویت وحدت در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دیدگاه دیگر ادیان آسمانی نسبت به ظهور منجی اظهار داشت: تمامی ادیان و مذاهب الهی در زمینه ظهور فردی که اختلافات و نارسایی‌ها را از بین خواهد برد و در جامعه عدالت و اصلاحات را حکم فرما می کند؛ وجه مشترک دارند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که عیسویان و یهودیان و حتی بودائیان به این مسأله اعتقاد دارند، گفت: در دین مبین اسلام تمامی ویژگی‌ها از جمله ظواهر، اخلاق و کنیه حضرت قائم(عج) تصریح شده و در برخی از اسناد اسلامی مانند قرآن، روایات پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار زمان تقریبی آن نیز اعلام شده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این‌که دنیا به پایان نمی‌رسد تا این‌که مردی از اهل بیت من که هم نام من است، ظهور کند، تصریح کرد: اگر خود را شیعه حضرت مهدی(عج) می‌دانیم، بایستی در تمام ایام سال سراسر زندگی خود را به سیره ائمه اطهار زینت بخشیم.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که انتظار حضرت حجت(عج) تنها در کلام فایده‌ای به حال جامعه اسلامی نخواهد داشت، تصریح کرد: منتظر ماندن برای ظهور از هیچ مؤمن و خداشناسی رفع تکلیف نمی‌کند.

وی مقابله با نارسایی‌های اجتماعی و بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها را تکلیف هر منتظر واقعی دانست و گفت: مسلمانان با امر به معروف و نهی منکر باید زمینه ظهور را برای امام عصر(عج) فراهم کنند و نسبت به وظایف شرعی خود آگاه و عامل باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات