۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۹۰۰
امام جمعه ابهر:

فلسفه حجاب و عفاف برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ابهر اظهار داشت: اگر مردم با فلسفه حجاب و عفاف آشنا شوند به قطع این دستور موکد اسلامی را رعایت خواهند کرد.
حجت الاسلام رحيمي


حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: عفاف و حجاب از مهمترین واجبات دینی اسلام است که باید مورد توجه عملی بیشتر قرار گیرد.

وی بیان داشت: اگر مردم با فلسفه حجاب و عفاف آشنا شوند به قطع و یقین جذب این دستور موکد اسلامی خواهند شد.

این استاد حوزه علمیه گفت: یکی از فلسفه های حجاب این است که به بهداشت روانی مردان و زنان کمک می‌کند زیرا اگر حریمی نباشد آرامش خانواده ها از بین خواهد رفت و عطش شهوت شعله‌ور خواهد شد.

وی حجاب را عامل تحکیم خانواده بیان کرد و گفت: آزادی جنسی موجب تزلزل خانواده می شود و در مقابل آن حجاب موجب تقویت ارزش های اخلاقی در جامعه و حفظ چارچوب های خانواده می شود.

این محقق حوزه علمیه اظهار داشت: حجاب وسیله‌ای برای حفظ کرامت و شخصیت زنان است و موجب می‌شود تا زن در جامعه به یک وسیله مبدل نشود.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: حجاب موجب حفظ جامعه از آلودگی‌های جنسی است و جامعه را هرچه بیشتر به سوی اهداف عالی و کار و تلاش حرکت می‌دهد.

وی با تاکید بر آموزش و تبیین فلسفه حجاب و عفاف برای عموم مردم به خصوص جوانان تصریح کرد: عده‌ای که در جامعه با بدحجابی موجب سلب امنیت اخلاقی جامعه می شوند باید بدانند که به آزادی های دیگران احترام نمی‌گذارند.

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: در جایی که نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر تاثیری ندارد باید قوای انتظامی وارد کار شوند و با این هنجار شکنی مقابله کند.

وی اظهار داشت: ما از دولت می خواهیم که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در زمینه حجاب و عفاف اجرایی کند و گامی مثبت در این این راستا بردارد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: حجاب در جامعه نباید سست انگارانه نگاه شود و باید همه مسؤولان بر اجرایی شدن حجاب در ابعاد گوناگون همیاری داشته باشند.

وی با انتقاد از سهل انگاری برخی مسؤولان در سطوح گوناگون در زمینه حجاب بیان داشت: دست‌اندرکاران فرهنگی باید تشخص اسلامی خود را حفظ کنند و رعایت حجاب را در  زیر بخش های خود اجرایی کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات