۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۷۳۵
امام جمعه ساری:

فلسفه انتظار رمز پایداری و ریشه همه نهضت های جوامع اسلامی‌ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری و استاندار مازندران امروز در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان اعلام کردند: فلسفه انتظار آخرین منجی دمیدن روح امیدواری، سر استقامت و ضامن پیروزی پیروان امامت و رمز بقا و پایداری و ریشه همه نهضت های جوامع اسلامی‌ بوده است.
نماينده ولي فقيه و استاندار مازندران


به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و سید علی اکبر طاهایی، نماینده عالی دولت در استان امروز در پیامی فرا رسیدن نیمه شعبان را تبیریک گفتند.

در ادامه این پیام آمده است: «انتظار فرج» از برترین عبادت ها‌ست و با اصلاح فرد و جامعه و نیز مبارزه با ستم و فساد، زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است.

ظهور منجی عالمیان و رهایی بخش بشر، نخستین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع فراروی جامعه جهانی و مسلمانان است و آمدن مصلح بزرگ، انسان‌ ها را تاکنون زنده نگه داشته و به حیات آنان معنا بخشیده است.

این پیام می افزاید: فلسفه انتظار آخرین منجی دمیدن روح امیدواری، سر استقامت و ضامن پیروزی پیروان امامت است و این عامل همانند ماده حیاتی مهم، در تمام ادیان آسمانی وجود داشته و رمز بقا و پایداری و ریشه همه نهضت های جوامع اسلامی‌ بوده است. 

آری انتظار مهدی (عج) ایمان به غیب، اقرار به ولایت و باورداشت حق حاکمیت قرآن است و عصاره یقین، چکیده تقوی و خلاصه عمل صالح، عشق به زیبایی ها، شوق به کمالات، حدیث جستجو، قصّه وصل و تحقق وعده های الهی‌ در پیروزی کامل اسلام در عالم است.

در ادامه این پیام آمده است: بی‌تردید عصر غیبت، دوره آزمایش منتظران حقیقی حضرت مهدی(عج) و آنانی است که پیوسته تصویر ظهور را در برابر دیدگان دارند و از دل و جان آن را می‏جویند. 

براستی منتظرین واقعی امام زمان (ع ) لحظه ای از تحرک و تکاپو در پیشبرد اهداف دین، باز نمی ایستند، بلکه همواره با سعی و کوشش، خود را براساس اسلام اصیل و مکتب اهل بیت(ع ) آن چنان پرورش می‌دهند که صلاحیّت و شایستگی درک حضور آن حضرت را در زمان ظهور ایشان داشته باشند. 

در ادامه این پیام آمده است: بر شیفتگان حضرت مهدی (عج) است تا با وحدت، انسجام و اطاعت از فرامین جانشین برحق امام عصر، ولی امر مسلمین در تعمیق و تبیین تفکر، مهدویت و انتظار تلاش بیشتری کرد.

در این پیام آمده است: شعبان ماه استغفار و عبادت و گامی‌ست در زدودن حجاب از چهره جان تا جلوه ربوبی در این آینه بهتر انعکاس یابد ونجوای او در ضمیرهای روشن به گوش دل رسد و ماه مبارکی که در آن گلواژه های «انتظار»، «ظهور»، «فرج»، «حکومت جهانی»، «قسط و عدل»، «دیدار» و «مهدی» می شکفد. 

اینجانبان فرخنده میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، قطب عالم امکان، موعود و منجی بشریت، حضرت بقیه الله الأعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء را برشیعیان منتظر و تشنگان عدالت و مستضعفان جهان و بویژه بر رهبر فرزانه انقلاب و مردم ولایی مازندران همیشه سربلند تبریک و شادباش عرض کرده و از خداوند سبحان‌ تعجیل‌ در فرج‌ مبارک‌ آن‌ حضرت‌، عزت‌ و اقتدار روز افزون‌ نظام‌ مقدس جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و پیروزی‌ مستضعفین‌ عالم‌ را مسئلت‌ می‌ کنیم. امید است خداوند سبحان ما را از منتظران حقیقی قدومش قرار دهد./950/د102/ع

ارسال نظرات