۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۷۰۲
لاریجانی:

کاوش در شیوه‌های آموزش و انتقال معارف الهی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی امروز به مناسبت برگزاری دومین جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف دین در گیلان پیامی صادر کرد.
علي لاريجاني/1
به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی امروز به مناسبت برگزاری دومین جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف دین در گیلان پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: اگر در سنت اسلامی قدر و منزلت علما و دانشمندان اسلامی آن گونه است که با جایگاه شهید مقایسه گردیده بدان علت است که علم، دین و تقیه در دین جدای از حفظ و صیانت از دین در ادوار مختلف، تغییرات بنیادین و جوهری در نفس آدمی ایجاد می کند که وی را در مسیر صراط مستقیم رهنمون می سازد.
 
خداوند می فرماید «و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» نتیجه مجاهدت در راه فهم دین به دست آوردن هدایت الهی است که در قلب مومن حاصل می شود لذا در ظرف عمر بشر معرفتی به این پایه نمی رسد و طبعا کاوش در شیوه های آموزش و انتقال معارف حقه امری ضروری و ارزشمند است که بهترین راه ها در آموزش دین انتخاب گردد.

در ادامه این پیام آمده است: در زمینه سبک شناسی نیز می توان به قرآن مراجعه نمود که کلام الهی است هر چند قرآن را هفتاد بطن است و خلایق بر حسب استعداد ظاهری و باطنی بدان دسترسی می یابند اما شیوه تامل در آیات الهی و توجه به قصص پند آموز فرد و جامعه و آموزه های اخلاقی و خوف و رجا در نص کتاب مقدس یک جا عامل تحول درونی انسانها گردیده است.

امید است همت عزیزان در این مهم مورد توجه حضرت حق و اولیای معصومین (ع) واقع گردد./950/د101/س
ارسال نظرات