۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۶۸۸
استاد حوزه علمیه:

انتظار فرج ارتباط تنگاتنگی با فلسفه آفرینش دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ایده آل نگری حکومت مهدوی نباید ما را از تلاش در راستای تحقق حکومت دینی حداکثری باز دارد.
مهدويت


حجت الاسلام رضا بخشایش، عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: بحث منجی و مهدویت و امید به آینده روشن، اختصاص به اسلام و شیعه ندارد بلکه این آموزه در تمامی مکاتب و آیین‌ها مورد اشاره قرار گرفته است.

وی بیان داشت: تاریخ زندگی بشر پیوسته با ظلم و جنایت و خونریزی همراه بوده است از این رو اعتقاد به مهدویت موجب می‌شود تا مردم با امید به آینده نگاه کنند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: مهدویت موجب شده است تا چراغ امید در دل منتظران روشن باشد و لباس یاس و ناامیدی بر جامعه پوشانده نشود.

وی بیان داشت: انتظار فرج ارتباط تنگاتنگی با فلسفه آفرینش دارد و مسلک‌هایی که به این معنا اعتقاد ندارند ممکن است به پوچ انگاری برسند.

وی با اشاره به اینکه در برخی حوادث انسان به اضطرار می رسد، اظهار داشت: اگر کسی به امدادگر آسمانی اعتقاد نداشته باشد دچار یاس و نا امیدی خواهد شد و دنیا را یکسره تیره و تاریک دیده و در جنبه فردی دارای روان خسته و در جنبه اجتماعی با جامعه ای سرشکسته مواجه خواهد شد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: در بحث فلسفه آفرینش این مساله مطرح است که غلبه با خوبی است و روزی عدالت، خدا پرستی و فضیلت دنیا را فرا خواهد گرفت.

این استاد فلسفه و کلام اسلامی اظهار داشت: یکی از پایه‌های فلسفی انقلاب اسلامی ایران، نگاه شیعی به بحث حکومت است.

وی ادامه داد: نباید ایده آل نگری حکومت مهدوی ما را از تلاش در راستای تحقق حکومت دینی حداکثری باز دارد. /909/

ارسال نظرات