۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۴۶۵
نماینده ولی فقیه در کردستان:

فرهنگ انتظار روح امید را در جامعه زنده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در جامعه پیش از ظهور همانطور که ظلم و جور و نابرابری‌ها زیاد می‌شود، کسانی که به دنبال اصلاح هستند و می‌توانند یار و یاور حضرت باشند هم فراوانند برای همین مردمی که از ظلم ستمکاران به تنگ می‌آیند به مصلحان رو می‌آورند.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان


حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بهترین تبلیغ در زمان غیبت امام زمان(عج) پیروی از آن حضرت و اطاعت‌پذیری از خدا و رسول خدا و ولی امر است. 

وی با اشاره به تاکید مکتب تشیع بر مقوله انتظار گفت: مساله انتظار در مکتب تشیع امری واضح است چون شخص زنده بر اساس آیات قرآن و روایات، هدف، مسیر، حکومت و آینده اش روشن است و  بر همین اساس مکتب تشیع در بحث مهدویت در میان مکاتب دیگر کاملا برجسته است از این رو امید به آینده در میان شیعیان بیشتر از دیگران است.

وی در بیان شرایط جامعه پیش از ظهور بیان کرد: در جامعه پیش از ظهور همانطوری که ظلم و جور و نابرابری‌ها در جامعه زیاد می‌شود، از طرف دیگر کسانی که به دنبال اصلاح هستند و می‌توانند یار و یاور حضرت باشند هم فراوانند برای همین مردمی که از ظلم ستمکاران به تنگ می‌آیند به مصلحان رو می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به مساله تطبیق علائم ظهور تصریح کرد: تطبیق علائم ظهور تحت شرایط خاصی صحیح است مثلا تطبیق سفیانی به شخص خاص کار صحیحی نیست چرا که تطبیق به یک فرد درست نیست و باید توجه داشت که در روایات مصداق ذکر نشده بلکه عنوان کلی بیان شده است. اینگونه تطبیق های اشتباه موجب سست شدن اعتقاد مردم در مورد مهدویت می‌شود.

وی در ادامه گفت: حضرت حجت (عج) پس از ظهور آیین جدیدی نمی‌آورد بلکه همان آیین پیامبر اسلام(ص) را تبلیغ و عمل می‌کنند منتها ما قبل از ظهور امام زمان(عج) به ظاهر روایات و آیات عمل می‌کنیم در حالی که واقع مطلب را نمی‌دانیم در صورتی که امام واقع مطلب را می بیند از این رو هنگامی که ظهور می‌کند به واقع مطلب عمل می‌کند و در آن هنگام دیگر هیچ اختلافی در مسائل وجود نخواهد داشت.

حسینی شاهرودی در رابطه با 313 یار امام زمان گفت: این 313 نفر که در روایات مطرح شده، یاران خاص آن حضرت و از کارگزاران و یاران ابتدای قیام هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین تبلیغ در زمان غیبت امام زمان(عج) عمل به آموزه‌های دین، پیروی از آن حضرت، اطاعت‌پذیری از خدا و رسول خدا و ولی امر است./929/ت303/ع

ارسال نظرات