۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۰۹۳
در مراسم اولین سالگرد ارتحال علامه فضل الله؛

نبیه بری: حمل سلاح توسط مقاومت تنها با هدف دفاع از وطن انجام می گیرد

خبرگزاری رسا ـ رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به درخواست خلع سلاح از مقاومت گفت: حمل سلاح توسط مقاومت تنها با هدف دفاع از وطن انجام می گیرد
نبيه بري رئيس پارلمان لبنان اولين سالگرد ارتحال علامه فضل الله اولين سالگرد ارتحال علامه فضل الله اولين سالگرد ارتحال علامه فضل الله اولين سالگرد ارتحال علامه فضل الله اولين سالگرد ارتحال علامه فضل الله اولين سالگرد ارتحال علامه فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله «سید محمد حسین فضل الله» مرجع شیعیان لبنان، روز گذشته با حضور علما، روحانیون، رئیس و نماینده پارلمان، خطبای جمعه، اندیشمندان، نمایندگان حزب الله لبنان و شخصیت های سیاسی داخلی و خارجی از سوی سازمان خیریه حضرت خدیجه کبری (س) در بیروت برگزار شد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در ابتدای سخنان خود به بررسی شخصیت علمی، اخلاقی، سیاسی و جهادی علامه فضل الله پرداخت.

وی سپس درباره آخرین تحولات کشور صحبت کرد و گفت: همگان باید از مرحله بلوغ سیاسی خارج شوند و از فشار به دولتی که هنوز کار خود را آغاز نکرده است خودداری کنند، زیرا اسرائیل از جنگ 33 روزه درس عبرت گرفته و در حال تقویت نیروهای خود است.

نبیه بری افزود: حمل سلاح توسط نیروهای مقاومت در چهارچوب خواسته ملت انجام گیرد و آنان در کنار ارتش و در هنگام سختی ها به دفاع از کشور می پردازند و تنها به همین امر بسنده کرده اند.

رئیس پارلمان درباره کیفرخواست دادگاه ترور حریری تصریح کرد: این کیفرخواست از آلت های آشوب و افزایش تنش به شمار می آید و ما از موضع حکومت در قبال این کیفرخواست حمایت خواهیم کرد.

وی بر لزوم دفاع از سوریه تاکید کرد و اظهار داشت: لبنان با چالش دیگری روبروست و دشمنان برای می خواهند از لبنان برای ضربه زدن به سوریه استفاده کنند. ما از فداکاری های سوریه برای بازگشت آرامش به لبنان دفاع خواهیم کرد و با تمام توان در برابر دشمنی های رژیم صهیونیستی ایستادگی می کنیم.

حجت الاسلام «سید علی فضل الله» فرزند این مرجع فقید و خطیب جمعه بیروت، «علی الادیب» از رهبران فراکسیون هم پیمانی ملی پارلمان عراق و جعمی از علما و اندیشمندان شیعه و سنی نیز به سخنرانی پرداختند./980/ب902/گ
ارسال نظرات