۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۸۴۰
امام جمعه سراب:

شاکله اصلی تفکر شیعی تبعیت محض از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: کسانی که خود را شاگرد و پیرو حضرت علی(ع) می دانند باید در عمل نیز همخوانی اعمال و رفتارشان را با حضرت ایشان نشان دهند.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسادرسراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: تبعیت محض از ولایت شاکله اصلی تفکر شیعی است.

وی اظهارداشت: کسانی که خود را شاگرد و پیرو حضرت علی(ع) می دانند باید در عمل نیز همخوانی اعمال و رفتارشان را با حضرت ایشان نشان دهند.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به اینکه بشر نمی تواند الگویی بهتر از پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) داشته باشد، ابراز داشت: پیامبر بزرگ اسلام نمونه یک انسان کامل و مقرب الهی بود و ظرفیت و مرتبه الهی اش به حدی بود که حتی حضرت جبرئیل نیز از همراهی کامل با رسول اکرم در معراج بازماند.

امام جمعه سراب تصریح کرد: مردم مسلمان ایران با تبعیت ازولایت فقیه و ایستادگی مدبرانه در برابر انواع ترفندهای دشمنان در عمل ثابت کردند که پیروان واقعی تفکر شیعی هستند.

خطیب جمعه سراب با ابراز خرسندی از تحولات اخیر منطقه، خیزش های اسلامی مردم منطقه را نوید بخش شکل گیری خاورمیانه جدید با محوریت انقلاب اسلامی دانست.

رشتبری ادامه داد: دشمنان نظام مقدس اسلامی امروز اعتراف می کنند که آنچه که در کشورهای منطقه روی می دهد نمایش اقتدار و صحنه گردانی ایران اسلامی است.

امام جمعه سراب در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت: توانمندی های دفاعی نیروهای مسلح ایران به خصوص در عرصه موشکی موجب سراسیمگی بیگانگان شده است.

وی با اشاره به قدرت رویارویی کشورمان در برابر شیطنت های احتمالی آمریکا و هم پیمانانش یادآورشد: امریکا به خوبی می داند که امکان مقابله نظامی با نظام اسلامی را ندارد و در صورت هرگونه اقدام با پاسخ غافلگیر کننده مواجه خواهدشد.

امام جمعه سراب در ادامه با یادآوری مناسبت های هفته آتی یاد و خاطره علامه امینی را گرامی داشت و از مسؤولان استان خواست تا زمینه برگزاری کنفرانس جهانی علامه امینی را در زادگاه ایشان فراهم آورند.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به سالروز جنایت ناو آمریکایی در به شهادت رساندن مسافران هواپیمای مسافربری ایران در آب های خلیج فارس خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا نشان دهنده استیصال و درماندگی این قدرت شیطانی در برابر عظمت ملت ایران بود./949/پ202/س

ارسال نظرات