۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۶۷۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

آشنا کردن مردم با حقایق دین مهم‌ترین وظیفه مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که مبلغان همواره در ترویج مکتب ائمه اطهار(ع) ثابت قدم بوده‌اند، گفت: آشنا کردن مردم با حقایق دین و خنثی کردن ترفندهای دشمنان یکی از مهم‌ترین وظایف امروز مبلغان است.
مبلغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در نخستین نشست کارگاه تخصصی مرزبانی از مکتب اهل بیت (ع) در رشت با اشاره به نقش مبلغان در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) گفت: مبلغان همواره در ترویج مکتب ائمه اطهار(ع) ثابت قدم بوده است.

وی با اشاره به این که وظیفه مبلغان در موقعیت حساس کنونی به صورت نهضت عمومی، آشنا کردن مردم با حقایق دین و خنثی کردن ترفندهای دشمنان است، افزود: آشنا کردن مردم با حقایق دین و خنثی کردن ترفندهای دشمنان یکی از مهم ترین وظایف امروز مبلغان است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، مبلغان دینی را مرزبانان اندیشه‌ها، عقاید و آرمان‌ها در جامعه اسلامی معرفی کرد و با بیان این که یک مبلغ باید با شناخت نیازهای فرهنگی و دینی جامعه در جهت ترویج آن گام بردارد، خاطرنشان کرد: مبلغان باید با رصد شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان در حوزه معارف دینی و پاسخ های صحیح، صریح و اصولی به فراخور افکار و اندیشه های مختلف به آنها دهند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که مبلغان باید فرهنگ مردم را بشناسند و متناسب با فرهنگ و نیاز زمان به آگاهی بخشی در سطح جامعه بپردازند، خاطرنشان کرد: امروز نهادینه فرهنگ دینی یکی از نیازهای مهم سطوح مختلف جامعه است که رسالت آن بر دوش روحانیت است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمن به دنبال القای شبهه با ابزارهای جدید است، خاطرنشان کرد: مبلغان باید با برنامه ریزی، هوشیاری و به روز شدن در برابر حوادث با دشمنان مقابله کنند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی با همه توان و سرمایه گذاری خود برای نابودی ارزش های دینی و اسلامی وارد میدان شده اند، تصریح کرد: مبلغان باید با شناخت مناسب جنگ نرم و ابزار مقابله با آن مردم را نسبت به تلاش همه جانبه دشمنان در این خصوص آگاه و هوشیار کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، استفاده از همه ظرفیت ها، مخاطب شناسی و حضور جدی و فعال مبلغان را در همه عرصه ها تاثیرگذار و ضروری دانست و بر گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه اسلامی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شناخت ترفندهای دشمن را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی دانستند و تاکید دارند، توجه هوشمندانه نسبت به دشمنان استکبار و اسلام ناب که با ترفندهای تخریب حقایقی و زشت نشان دادن چهره های پاک آئین مقدس تلاش می کنند.

مسؤول دبیرخانه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان، نقش روحانیان در پیشبرد اهداف دین و تعالی اجتماعی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید آسیب ها را شناخت و با همه توان در برطرف کردن آن تلاشی مضاعف کرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده در ادامه سخنان خود برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی ویژه مبلغان را در جهت توامند سازی آنها اثرگذار و ضروری دانست و افزود: برگزاری این دوره های تخصصی امسال به گونه ای جدید دنبال خواهد شد./950/پ202/ع
ارسال نظرات