۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۴۰۴
مدیر کل زندان‌های قم خبر داد:

اجرای طرح رویکرد درمانگر توحیدی در زندان‌های قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره زندان‌های استان قم گفت: سازمان زندان ها به کمک موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یک گروه تحقیقاتی در زمینه رویکرد درمانگر توحیدی برای زندانیان تشکیل داد است.
اجرای طرح رویکرد درمانگر توحیدی در زندان‌های قم


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، محمد قطبی، مدیرکل اداره زندان‌های استان قم صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: 42 روحانی در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف سازمان زندان‌ها فعالیت گسترده‌ای دارند.

وی گفت: تعدادی از این روحانیون علاوه بر این که از حوزه علمیه فارغ التحصیل شده‌اند در دانشگاه‌های سراسری هم تحصیل کرده‌اند.
 
قطبی ادامه داد: روحانیون در برنامه هایی مانند آموزش، مشاوره و روان درمانی، برپایی نماز جماعت و برنامهای مذهبی فعالیت‌ دارند.

مدیرکل اداره زندان‌ها در ادامه گفت: سازمان زندان ها با کمک موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یک گروه تحقیقاتی در زمینه رویکرد درمانگر توحیدی برای زندانیان تشکیل داده که این گروه علاوه بر آموزش، یک پایه تحقیقاتی را بنا نهاده و حاصل فعالیت‌های این گروه تحقیقاتی تاکنون در قالب 12 طرح ارائه شده است.

وی گفت: از این میان سه طرح تحقیقاتی به پایان رسیده و تحویل مراکز تحقیقاتی قوه قضائیه در تهران شده است و یک طرح هم با عنوان خدمات روان شناسی و مشاوره در زندان در بستر رویکرد درمانگر یکپارچه توحیدی به چاپ رسیده است.

قطبی با اعلام اینکه هدف از اجرای این برنامه توسط سازمان زندان‌های استان قم تدوین روان درمانی در فضای اسلامی و با کاربرد داخلی بود، اضافه کرد: کمکهای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در حال ثمر دادن است و جلد دوم و سوم این کتاب نیز در حال گذراندن مراحل پایانی تولید و تدوین است.

وی در ادامه گفت: پس از سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به قم و تصویب اختصاص دومیلیارد و هفتصد میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، تاکنون 198 نفر آزاد شده‌اند و حدودا شصت نفر دیگر هم در انتظار طی مراحل آزادی از زندان هستند.

مدیرکل اداره زندان‌ها گفت: در سال جدید به لطف خدا ساختمان جدید زندان شماره 2 افتتاح می شود و همچنین ساختمان جدید کانون اصلاح و تربیت در حال احداث است که سال آینده افتتاح خواهد شد. /908/پ202/ع

ارسال نظرات