۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۲۸۱
مدیر استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی:

بهره‌‌گیری از ظرفیت‌‌‌ سایبری در نشر معارف دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی با بیان این‌که مجامع دینی باید به پیشرفته‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی مجهز شوند، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای سایبری در نشر معارف دینی ضروری است.
بهره‌‌گیری از ظرفیت‌‌‌ سایبری در نشر معارف دینی ضروری است
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: امروزه اطلاع رسانی به عنوان یکی از مباحث جدی شکل‌گیری دهکده جهانی در دنیا مطرح است که در جامعه دینی تبلیغ و اطلاع‌رسانی همیشه در اشکال و صورت‌های مختلف همچون خطابه و موعظه مطرح بوده است.

وی با اشاره به این‌که رسالت اصلی پیامبران الهی تبلیغ و ارشاد و هدایت جوامع و مردم به سوی کمال و رستگاری بوده است، خاطرنشان کرد: رسالت انبیا و اولیای الهی از همان ابتدا، آگاهی‌بخشی به مردم از چگونگی صحیح زندگی و نمایان ساختن راه سعادت و تکامل بشری برای دست‌یابی به جامعه ایده آل اسلامی بوده است.

اهمیت تطبیق ابزارهای تبلیغاتی با مقتضایات جامعه مدرن امروز

خطیب جمعه میاندوآب اظهار کرد: امروزه رسالت حوزه‌های علمیه گسترش فعالیت های تبلیغی با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته و مدرن برای ترویج صحیح و سریع مبانی فرهنگ اسلام ناب محمدی در جهان است.

حجت الاسلام قهرمانی، سازگاری و تطابق داشتن مؤلفه‌ها و ابزارهای تبلیغی با مقتضایات جامعه مدرن و صنعتی امروز را حائز اهمیت دانست و افزود: متولیان اطلاع‌رسانی در حوزه دین و معارف اسلامی باید در همه حال آمادگی داشته باشند تا براساس نیازهای موجود در جامعه حرکت کنند.

وی اظهار داشت: اگر در یک برهه از زمان بر حسب شیوه‌های سنتی زندگی اجتماعی و فردی افراد شرایط ایجاب می‌کرد تا از روش‌ها و الگوهای سنتی در امر تبیین معارف و احکام دینی استفاده شود، امروزه با توجه این‌که مسیرهای ارتباط و اطلاع‌رسانی گسترده‌تر شده باید از ابزارهای جدید بهره گرفت.

این مقام مسؤول با بیان این‌که توسعه فن‌آوری در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در جهان معاصر سبب شده است، که حکومت‌ها و دولت‌ها از طریق کانال‌های گسترده ارتباطی بر افکار و اندیشه جوامع دیگر اثر گذارند، یادآور شد: ما نباید در حوزه اطلاع‌رسانی دینی به یک جمع کوچک بسنده کنیم و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در حوزه تبلیغات در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی بهره گیریم.

فضای مجازی با احکام و معارف صحیح اسلامی اشباع شود

بنابر گفته حجت الاسلام قهرمانی، ابزارهای پیشرفته اطلاع‌رسانی دایره تأثیرگذاری فرهنگ جوامع را گسترده‌تر می‌کند، بنابراین مجامع دینی ما باید به پیشرفته‌ترین ابزارهای روز مجهز شوند تا بتوانند مؤثرترین، سریع‌ترین، گسترده‌ترین و صریح‌ترین تبلیغ را از معارف و احکام الهی در مجامع داخلی و بین المللی ارائه کنند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، توجه به ظرفیت‌های فضای مجازی در اطلاع‌رسانی دینی را ضروری دانست و اضافه کرد: تنها راهکار مقابله با هجمه‌های تبلیغی غرب و جلوگیری از توسعه فرهنگ وارداتی، مخرب و مبتذل اشباع فضای مجازی به عنوان پرکاربرد‌ترین کانال ارتباطی عصر حاضر از معارف و احکام صحیح اسلامی است./936/ت302/س
ارسال نظرات