۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۱۰۶
یک نویسنده و کارگردان سینما:

واقعه عاشورا سرشار از لحظه‌های سینمایی است

خبرگزاری رسا ـ یک نویسنده و کارگردان سینما گفت:حادثه بزرگ عاشورا قابلیت های فراوانی برای پرداخت های سینمایی دارد و سرشار از لحظه های سینمایی است.
واقعه عاشورا سرشار از لحظه‌های سینمایی است
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی، انسیه شاه حسینی با اظهار تاسف از این که تا کنون در سینمای ایران بسیار محدود از واقعه عاشورا بهره برداری شده است، افزود: در عرصه سینما قیلم «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی، توانست به نحو شایسته ای به این واقعه مهم تاریخ نزدیک شود و لحظه های عاشورایی نابی را در قاب تصویر خلق کند.

این کارگردان ادامه داد: روز واقعه علاوه بر فیلم نامه قوی که نقطه قوت آن محسوب می شود از کارگردانی هوشمندانه شهرام اسدی بهره برد که با حساسیت و جزئی نگری این اثر زیبا را خلق کرد.

شاه حسینی تصریح کرد:در عرصه سریال سازی نیز مختارنامه اثری قابل تحسین است که سعی در واکاوی غیر مستقیم واقعه عاشورا دارد، گرچه در این سریال نیز نقش زنان چندان پررنگ و تاثیرگذار به تصویر کشیده نشده است و لازم بود فیلم نامه نویس با تحقیقات گسترده و عمیق به تحلیل نقش و حضور زنان در واقعه عاشورا بپردازد.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» هم چنین با تاکید بر این که حضور طلبه ها در عرصه فیلم سازی یک ضرورت انکارناپذیر است، اظهار داشت:من به عنوان یک فیلم ساز، حضور طلبه ها در این عرصه را یک رسالت برای آنها می دانم و معتقدم همان طور که طلبه های حوزه خود را موظف می دانند که دین را از طریق خطابه و منبر تبلیغ کنند، در حال حاضر نیز باید خود را موظف بدانند که با زبان تصویر به تبلیغ دین بپردازند.

وی افزود: زبان تصویر در حال حاضر یک منبر و خطابه نوین محسوب می شود که طلبه ها باید به آن ورود پیدا کنند و گرنه نمی توانند هم پای نیازهای مخاطبان معاصر حرکت کنند.

‌یادآوری می شود سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در رشته های عکس،فیلم و فیلم نامه تیرماه جاری در مشهد برگزار می شود./930/د102/س



ارسال نظرات