۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۶۹۴۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه ولادت حضرت علی‌(ع) و نشست هم اندیشی روحانیان طرح هجرت هریس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به منظور آشنایی بیش از پیش مردم به خصوص قشر جوان با سیره و آئین امیرمومنان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و شناخت بیش از پیش ارزش های والای دین مبین اسلام کتاب هایی که مرتبط با آن اختر تابناک در کتابخانه های عمومی استان موجود هستند، در قالب نمایشگاه کتاب در معرض دید عموم علاقه مندان قرار دارد.

بر اساس اعلام نهاد کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی عضویت در کتابخانه های عمومی استان به مناسبت ولادت حضرت (ع) به صورت نیم بها انجام می شود.

مسابقه پله به پله با خدا در هریس برگزار شد

اسداله ضیایی، رییس شورای اقامه نماز آذربایجان شرقی در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان هریس اضافه کرد: دشمنان همواره علیه اسلام و قرآن در تلاشند و در حالی که ماهواره ها و شبکه های اینترنتی در بین مردم بیداد می کنند ما توان اعزام یک روحانی به مساجد روستاها نداریم.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب افزود: ماه رجب، ماه شستشوی دلها، ماه شعبان ماه آرایش دلها و ماه رمضان، ماه ریخته شدن گناهان است.

ضیایی با بیان این مطلب که شورای اقامه نماز استان عملا از ریشه باید کارهای خود را انجام دهد افزود: استراتژی ما این است که کار خود را از کودکان دبستانی شروع کنیم چرا که اگر ما آنها را به صراط مستقیم هدایت نکنیم دیگران از آن بهره خواهند برد.

امام جمعه و رییس شورای اقامه نماز شهرستان هریس نیز در این جلسه از برگزاری 10 مورد نشست خانواده و 18 جلسه دانش آموزی با موضوع نماز در سال 89 خبر داد و افزود: در سال گذشته علاوه بر نشست هایی با موضوع نماز، مسابقه کتابخوانی با شرکت 400 نفر، مسابقه پله به پله با خدا با شرکت 855 نفر و طرح هادی با شرکت 103 نفر از عملکرد این شورا در سال گذشته به حساب می آید.

حجت السلام قهرمان احمدی با بیان این مطلب که نماز توام با معرفت، نماز واقعی است افزود: ستاد اقامه نماز باید در ارزیابی مدیران اظهار نظر کنند تا مدیرانی که برای اقامه نماز اهمیت بسزایی قائل می شوند مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرند.

تنها راه نجات، مسیر نورانی ولایت است

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان در همایش پیشکسوتان سپاه عاشورای تبریز با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرصتی است تا زمنیه خودسازی خویش را فراهم کنیم تا بتوانیم با کوله‌باری از معنویت مسیر دنیای پر از سنگلاخ را طی کنیم و گرفتار مشتهیات نفسانی، عقلانی و مادی نشویم.

وی تصریح کرد: چه بسا اشخاصی که در کوران‌های انقلاب آبرویی دست و پا کرده‌اند، ولی در اثر بی بصیرتی و امیال نفسانی در گرداب‌های سیاسی گرفتار شده‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا تبریز در ادامه با بیان اینکه راه نجات، فقط راه نورانی ولایت است و لاغیر، خاطرنشان کرد: آنها که با شاخص ولایت فقیه حرکت می‌کنند، بی‌تردید سر از جریان‌های انحرافی از حیث سیاسی، فکری، اعتقادی و اخلاقی در نخواهند آورد.

وی بر تشکیل تشکل‌های مذهب یپیشکسوتان تاکید کرد و ابراز داشت: این تشکل‌ها بهانه‌ای می‌شود تا ارتباط بیش از پیش مستحکم‌تر شود و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود این قبیل تشکل‌ها، مشکلات مادی و معنوی افراد مجموعه را رفع کرد.

پورجمشیدیان در ادامه پیشکسوتان را مفاخر ارزشمند مجموعه سپاه دانست و تصریح کرد: پیشکسوتان تابلوهای افتخاری هستند که در تمام نقاط شهر و استانمان می‌درخشند و مثل خون در رگ‌های حیاتی استان جریان دارند.

نشست هم اندیشی روحانیان طرح هجرت هریس برگزار شد

حجت الاسلام علی اباذری، رییس اداره تبلیغات اسلامی هریس اظهار داشت: روحانیت منطقه جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در منطقه نیاز به همفکری و تبادل نظر و وحدت استراتژی دارند که هدف اصلی از برگزاری این جلسات می باشد.

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد تا این جلسات هیجدهم هر ماه با ترکیب روحانیون مستقر و هجرت باحضور امام جمعه هریس برگزار شود./935/د102/س
ارسال نظرات