۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۸۰۱
با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی؛

گردهمایی اساتید دوره طرح ولایت در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی اساتید دوره طرح ولایت به همت معاونت آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) برگزار شد.
طرح ولايت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی اساتید دوره طرح ولایت به همت معاونت آموزش مؤسسه امام خمینی‌(ره)، امروز 24 خردادماه با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در سالن همایش‌های این مؤسسه آموزشی و پژوهشی برگزار شد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) در سخنانی با اشاره به عظمت عالم آفرینش، گفت: هنوز ثابت نشده که غیر از کره زمین و در جایی دیگر، موجودی دارای درک، شعور و آگاهی نسبت به مبدأ و منتهای آفرینش، خلق شده باشد.

وی با بیان این‌که در کتاب‌های آسمانی هم غیر از آدمیزاد و در موارد محدودی جن، از موجودات دارای چنین عقل و شعوری سخن رانده نشده است، افزود: آدمیزاد گل سرسبد خلقت خداوند متعال است و حق بزرگی بر عهده دارد.

آیت‌الله مصباح یزدی به حقی که خداوند بر عهده انسان قرار داده اشاره کرد و با بیان این‌که هنوز حق این نقش را در هستی ایفا نکرده‌ایم، تصریح کرد: اگر راهنمایی‌های انبیای الهی نبود، عقل بشر در شناخت هستی راه به جایی نمی‌برد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، معاون آموزش مؤسسه امام خمینی‌(ره) با اشاره به اهمیت برگزاری دوره طرح ولایت، پیرامون مشکلات موجود و راه‌های برون‌رفت از این مشکلات سخن گفت.

وی با اشاره به برنامه‌های طرح ولایت، خواستار برطرف شدن ضعف‌های این طرح شد و افزود:‌ دوره آموزشی طرح ولایت با هدف تقویت مبانی اعتقادی به ولایت فقیه، تابستان امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود: دوره آموزش مبانی‌اندیشه اسلامی با عنوان «طرح ولایت» دوره‌ای است که با هدف دفاع فکری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و صیانت از گوهر نفیس‌اندیشه ولایت و تبیین ارزش‌ها و عقاید اسلام ناب محمدی(ص) با حضور دانشجویان بسیجی برگزار می‌شود.

دوره طرح ولایت با هدف شناخت راه و تقویت قدرت تحلیل و اعتماد به نفس دانشجویان و مسلح کردن آنها به ابزارهای منطقی برای دفاع از ارزش‌های دینی و پاسخ به شبهات فکری که دشمنان در دانشگاه‌ها پراکنده می‌کنند، تشکیل شده است.

اساتید این دوره متشکل از اساتید منتخب حوزه و دانشگاه هستند که از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) که به ریاست آیت‌الله مصباح یزدی تعیین می‌شوند و آشنا با مبانی‌اندیشه اسلامی بوده و برخی از آنان مؤلف کتاب‌های مورد تدریس در این دوره‌ها هستند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات