۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۷۲۲

مراسم جشن میلاد حضرت جوادالائمه در حرم مطهر رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن شب میلاد حضرت امام محمد تقی(ع)، نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، شب گذشته در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد.
کاظمين حرم رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم شب میلاد حضرت جواد الائمه، نهمین امام شیعیان جهان، با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران علاقه مند به خاندان عصمت و طهارت(ع)، شب گذشته در رواق های امام خمینی (ره) و دارالسلام و همچنین صحن غدیر حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

در مراسمی جشنی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی، استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد مقدس، به ایراد سخنرانی و مداحان سید جعفر ماهرخسار، مهدی سروری محمد موحد به قرائت زیارت امین الله، مدیحه سرای و سرود خوانی پرداختند.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی گفت: از امام رضا(ع) نقل شده است «مولودی مبارک تر از امام جواد(ع) در اسلام به دنیا نیامده است»، این سخن ایشان بدین جهت است که شیعیان در زمان حضرت رضا(ع) دچار وسواس شده بودند و با وجود اینکه این امام همام به مردم وعده مولودی از جانب خود را داده بودند، اما آن ها شک در امامت آن حضرت(ع) کردند، لذا تولد امام جواد(ع) بدین جهت با خیرو برکت است که امامت امام رضا(ع) و نیز امامان پس از ایشان را اثبات نمود.

وی در ادامه به کلام امام صادق(ع) که می فرمایند «شیعیان ما در هنگامی شادی ما شاد هستند و در زمان غم ما اندوهگین هستند» اشاره کرد و بیان داشت: از رسول خدا نقل شده است «مؤمن شادی اش را با مردم تقسیم می کند و اگر غم دارد در نهان اوست»، لذا نباید مردم را در غم خود شریک کنیم.

در مراسم جشنی که در رواق دارالسلام در کنار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد، خدام این حرم مطهر به برگزاری مراسم صفه پرداختند. مراسم صفه، از آیین های قدیمی خدام حرم مطهر رضوی است که در این مراسم چهارده تن از خادمان امام هشتم(ع) ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید، به مدیحه سرایی چهارده معصوم(ع) می پردازند.

همچنین مراسم جشن ویِژه زائران غیر ایرانی و عرب زبان حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در صحن غدیر برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام علوی، از استادان حوزه علمیه اهواز، به ایراد سخنرانی و نیز حجت الاسلام علی النعیمی، از مداحان عرب زبان، به قرائت دعا و مدیحه سرایی پرداختند.

گفتنی است، مراسم شب میلاد مولای متقیان، حضرت علی(ع) از ساعت 20 پنجشنبه 26 خرداد در رواق های امام خمینی(ره)، دارالسلام و نیز صحن غدیر برگزار خواهد شد./968/پ202/س

ارسال نظرات