۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۶۱۴
عضو خبرگان رهبری:

روحانیت در مقابله با طاغوت عافیت‌طلب نبوده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که شهید آیت الله سعیدی مصداق روحانیت اصیل و مجاهد بود، گفت: روحانیت در مقابله با طاغوت هیچ‌گاه عافیت طلب نبوده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سعیدی به دست ماموران ساواک صورت گرفت، اظهار داشت: شهید سعیدی همچون شهید آیت الله غفاری جزو مظلوم‌ترین شهدای روحانی کشور است که در اوج خفقان رژیم پهلوی به شهادت رسید.

وی با بیان این‌که در تبیین ابعاد شخصیتی آن شهید بزرگوار کوتاهی شده است، ادامه داد: ابعاد اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، مبارزاتی و حتی عرفانی آیت الله سعیدی کمتر در مجالس بازگو شده که همین مسأله عامل نبود آشنایی نسل جوان با این روحانی مجاهد است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که شهید آیت الله سعیدی مصداق روحانیت اصیل و مجاهد بود، گفت: روحانیت در مقابله با طاغوت هیچ‌گاه عافیت طلب و مصلحت اندیش نبوده است، چنان‌که حضرات آیات سعیدی و غفاری زیر شدیدترین شکنجه های رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مجاهدت، عدالت خواهی، حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی روحانیت و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ موجب شده تا استقلال و پایگاه مردمی این قشر بر خلاف دیگر مدعیان، هیچ‌گاه متزلزل نشود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی آیت الله سعیدی را یکی از پرچمداران قافله نورانی نهضت خمینی معرفی کرد و گفت: شهید سعیدی جزء اولین کسانی بود که از نخستین روزهای نهضت اسلامی با امام راحل همگام شده و سر انجام در این راه به لقاء الله رسید.

وی با اشاره به افشاگری های شهید آیت الله سعیدی علیه رژیم پهلوی اظهار داشت: آن عالم مجاهد هیچ ترسی از بازگویی افکار و اندیشه‌های بحق امام خمینی(ره) نداشت و در اوج خفقان اهداف و آرمان‌های متعالی نهضت اباعبدالله الحسین(ع) را تشریح می‌کرد.

امام جمعه مراغه با اشاره به ایمان راسخ و استقامت آیت الله سعیدی در برابر شکنجه‌های ساواک گفت: نقش علمای شیعه در احیای فرایض دینی و ارزش‌های الهی بر کسی پوشیده نیست، از این رو هنوز پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن درصدد تخریب چهره روحانیت اصیل و حمایت از روحانیت ناآگاه و بی‌بصیرت است./935/ت
ارسال نظرات