۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۵۵۶

همایش «قرآن کریم سفینة‌النجاة عصر» در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش ملی «قرآن کریم سفینة‌النجاة عصر» آذرماه سال ‌جاری به همت دانشگاه تربیت معلم آذربایجان برگزار خواهد شد.
قرآن کريم
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان، دانشگاه تربیت معلم آذربایجان با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و دانشکده‌ الهیات و معارف اسلامی و دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی و معاونت پژوهشی دانشگاه، چهارمین همایش ملی «قرآن کریم سفینة‌النجاة عصر» را با موضوع «پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث» در آذرماه سال‌جاری به مناسبت سال جهاد اقتصادی در سطح ملی برگزار می‌کند.

این همایش در دو بخش اساتید و پژوهشگران و دانشجویان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان باید تا 15 شهریورماه سال‌جاری اقدام به ارسال خلاصه و اصل مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش ملی قرآن کریم سفینة‌النجاة عصر به نشانی تبریز، کیلومتر 35 جاده تبریز، آذرشهر، دانشگاه تربیت معلم آذربایجان، صندوق پستی 161-53714 کنند.

بنا بر این گزارش، ارسال مقاله از طریق نشانی الکترونیکی safineh@azaruniv.edu و faydei@hotmail.com نیز امکان‌پذیر است.

محور اول این همایش «خطوط کلی اقتصاد اسلامی از دیدگاه قرآن و حدیث» است که شامل مواردی همچون معیارهای اقتصاد سالم از دیدگاه قرآن و حدیث، اهداف تولید ثروت و درآمد از دیدگاه قرآن و حدیث، سیاست‌های اقتصادی حکومت نبوی، سیاست‌های اقتصادی حکومت علوی و شاخصه‌های اقتصاد مطلوب در حکومت مهدوی است.

محور دوم این همایش «عوامل و راهکارهای پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث» است که شامل مواردی همچون نقش منابع تولید در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش کار در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش سرمایه در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش منابع طبیعی (زمین، معادن و ...) در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش مدیریت منابع در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش دولت در اقتصاد اسلامی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش سیاست‌های مالیاتی در رفاه اجتماعی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش سیاست‌های عمرانی دولت در رفاه اجتماعی از دیدگاه قرآن و حدیث و نقش عوامل معنوی در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث است.

همچنین از دیگر موضوعات محور دوم همایش نقش باورهای دینی در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش عمل به توصیه‌های دینی (مثل شکرگزاری ، توکّل و ...) در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، راهکارهای عملی برای پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش مالیات‌های اسلامی در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش منابع اقتصاد اسلامی مثل (فیئ، انفال، صدقات و ...) در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش همیاری‌های مالی (تعاون، قرض‌الحسنه و ...) در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، رابطه‌ی تعاملات بین‌المللی در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، رابطه‌ی عدالت اجتماعی و پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث و نقش علم و فناوری در پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث است.

محور سوم این همایش «آثار پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث» است که شامل موضوعاتی همچون استقلال فرهنگی در سایه پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث، استقلال سیاسی در سایه‌ پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث، رشد و تعالی فرهنگی در سایه پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث، رشد و تعالی سیاسی در سایه‌ پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث و آثار معنوی پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث می‌شود.

محور چهارم این همایش «موانع وصول به پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث» است که شامل مواردی چون ویژگی‌های اقتصاد ناسالم از منظر قرآن و حدیث و نقش درآمدهای نامشروع در تخریب اقتصاد جامعه از منظر قرآن و حدیث و محور پنجم با موضوع «فرهنگ و اقتصاد» است که دربردارنده مواردی چون فرهنگ صرفه جویی و پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث، فرهنگ تلاش و کوشش و پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث و فرهنگ وجدان کاری و انضباط اجتماعی و پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث خواهد بود.

ارسال چکیده مقاله حداکثر در یک صفحه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کلمه با ذکر ۳ تا ۵ کلید واژه، ارسال اصل مقاله که قبلاً در جایی چاپ یا ارائه نشده باشد، رعایت اصول نگارش علمی و ساختار مقالات پژوهشی در تهیه و تنظیم مقالات علاوه بر نوآوری از جمله ضوابط ارایه اثر در این همایش است.

همچنین اصل مقاله به زبان فارسی در دو نسخه و حداکثر در ۱۵ صفحه‌ A4 شامل چکیده، نام و نام‌خانوادگی، مقدمه، کلمات کلیدی، متن مقاله، نتیجه‌گیری، پیشنهادات و منابع، با نرم افزار word ، با قلم لوتوس و فونت ۱۲ به همراه لوح فشرده حاوی فایل مقاله به دبیرخانه ارسال شود.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه همایش به شماره 04124327554 تماس بگیرند./935/د103/س
ارسال نظرات