۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۱۳۶
آیت الله مدرسی یزدی:

امام خمینی انحراف از مسیر اسلام را بالاترین خطر برای انقلاب می دانستند

خبرگزاری رسا ـ عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، انحراف از مسیر اهل بیت(ع) و اسلام ناب را مهم ترین خطر از دیدگاه امام خمینی(ره) برای آینده انقلاب و استقلال کشور دانست و گفت: بیانات گهربار امام(ره) برای همیشه مشعل فروزان راه ملت بزرگ ایران و همه ملت های مسلمان است.
آيت الله سيد محمد رضا مدرسي يزدي عضو فقهاي شوراي نگهبان
آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، فرا رسیدن بیست ودومین سالگرد ارتحال ایشان را تسلیت گفت.

این استاد خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام هدف امام(ره) التزام به اسلام در عقیده و عمل در مقایسه فرد و جامعه بود، تصریح کرد: از زمانی که ایشان استاد عظیم الشان حوزه بود، آن وقتی که مرجعیت را به عهده داشت و تا آن زمانی که بزرگ ترین رهبر جهان شد و همه دنیا حتی دشمنان هم به رهبری بی همتایی او اذعان نمودند، تنها به رضایت خدا و قیام برای اسلام راستین توجه داشت و همت ایشان همین مساله بود.

وی ابراز داشت: ایشان توجه ویژه ای به آیه شریفه «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی» داشتند، ایشان توصیه می کردند این پند الهی را با تمام وجود دریافت و به آن عمل و برای خدا جمعی و فردی قیام کنید.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی کرد: ایشان معیار ارزیابی افراد را همین اصل می دانست و تاکید می کردند کسانی که در مقیاس عقیده و عمل به اسلام متجلی در مکتب اهل بیت(ع) پایبند هستند و اسلام را آن چنان که فقیهان موشکافانه بررسی می کنند می فهمند و ملتزم هستند، چنین افرادی قابل اعتماد اند.

وی گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی انحراف از این راه روشن و نجات بخش را بالاترین خطر برای جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی کشور می دانستند و بارها بر حفظ این میراث بزرگ و عدم انحراف از این مسیر تاکید داشتند.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی گفت: بیانات و معیارهای امام(ره) چون برگرفته از قرآن و روایات و دقت فقیهان است، برای همیشه مشعل فروزان راه ملت بزرگ ایران و همه ملت های مسلمان است.

آیت الله مدرسی یزدی در تحلیل خود از شیوه برخورد امام خمینی(ره) با جریان های انحرافی تاکید کرد: امام در خصوص منحرفینی که از مسیر حق انحراف پیدا می کردند اگر امیدی به هدایت آنها داشت، بالاترین تحمل ها را ابراز می کردند و آنها را مکرر نصیحت می فرمود و در مقاطع مختلف به آنها هشدار می دادند که اگر قابلیت برگشت به صراط حق را دارند از توبه محروم نشوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اما اگر امام رضوان الله تعالی علیه از هدایت آنها ناامید بود و یا نصیحت های ممتد و دلسوزی های ناصحانه امام و سایرین در آنها اثر نمی کرد و یا مهلت دادن بیشتر ضربه ای به اسلام و انقلاب وارد می کرد، ایشان با صلابت تمام و روشنی علیه آنها می خروشید و دست آنها را از مراکز حساس کشور کوتاه می کرد.

وی ادامه داد: چه بسا امام آنچنان آنها را اسقاط می کرد که دیگر برای هیچ وقت قدرت اخلال در طریق جمهوری اسلامی و راه روشن قرآن و اهل بیت(ع) را نداشته باشند و نمونه های این برخورد امام رضوان الله تعالی علیه در طول رهبری داهیانه ایشان بسیار واضح است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات