۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۰۶۳
عضو هیت علمی مؤسسه امام خمینی:

تمام آزادگان جهان شیفته تفکرات امام خمینی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس گروه فقه سیاسی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که آرمان های امام بر اساس فطرت انسانی پایه ریزی شده است، اظهار داشت: تمام آزادگان جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان شیفته تفکرات حضرت امام خمینی(ره) هستند.
امام خميني ره
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد نوروزی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پنج شنبه، دوازدهم خرداد در نشست علمی «امام خمینی، بیداری اسلامی، نگاه دوباره» گفت: تحولات فکری دهه شصت به سمت افول و حذف دین در جامعه حرکت داشت.مردی از جنس انبیای جلوی این حرکت را گرفت و امروز ما مدیون تفکر راهبردی امام خمینی(ره) هستیم.

وی موج نخست بیداری اسلامی نهضت ایران در سال 57 بود و در مرحله بعد ایجاد حماس، حزب الله و تحولات عراق موج دوم بیداری اسلامی بود، اظهار داشت: خیزش های امروز مسلمانان جهان موج سوم بیداری اسلامی است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: این موج های بیداری موجب افول تفکر لیبرالیسمی و همچنین مانع تحقق خاورمیانه بزرگ آمریکایی شده است.

حجت الاسلام نوروزی، شکست مکاتب های غربی و عدم کارآمدی این اندیشه ها، تجربه کارآمد اسلام در جهان مانند جنگ تحمیلی که با دست خالی در برابر کل جهان ایستادگی کرد، تجربه تلخ همراهی دولتمردان خود با استکبار جهانی، افشای ماهیت سلطه جهانی و سیاست دوگانه غرب در برابر مظلومیت مردم فلسطین را عوامل بازگشت دوباره مردم مسلمانان به هویت دینی و ماهیت اسلامی معرفی کرد.

وی با اشاره به نقاط ضعف مکاتب لیبرالیسم بیان داشت: موج چهارم بیداری اسلامی، اسلام سازی جهان خواهد بود.

رییس گروه فقه سیاسی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که آرمان های امام بر اساس فطرت انسانی پایه ریزی شده است، اظهار داشت: تمام آزادگان جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان شیفته تفکرات حضرت امام خمینی(ره) هستند.

وی با بیان این که طبق فرمایش امام خمینی(ره) اسلام شفابخش بیماری های فکری و اجتماعی است، گفت: تولید دانش بر اساس اسلام و پالایش تفکرات غربی یک امری ضروری است.

استاد حوزه علیمه افزود: با توجه به تحولات دنیا طراحی مدل و ساختار مبتنی با ارزش های توحیدی و فطرت انسانی در عرصه بین المللی لازم است.

وی شیوه مبارزه، چگونگی نفی غرب، تاکید بر اشتراکات امت اسلامی و پرهیز از اختلافات، تاکید بر دشمن مشترک، مردمی بودن قیام ها و عدم وابستگی به حزب و گروهی، ثبات قدم و استحکام اراده ها و حذف ناامیدی را از الگوگیری مردم منطقه از نهضت امام خمینی(ره) برشمرد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در پایان گوشزد کرد: مراقب حیله دشمنان باشید که ایجاد اختلاف از تاکتیک های دشمنان است.

گفتنی است؛ نشست علمی «امام خمینی، بیداری اسلامی، نگاه دوباره» از سوی انجمن علمی و پژوهشی فقه سیاسی مدرسه علمیه حجتیه با حضور روحانیان و طلاب در سالن شهید مطهری این مدرسه برگزار شد./921/پ202/ص
ارسال نظرات