۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۹۷۳
عضو خبرگان رهبری:

بیداری اسلامی به برکت اندیشه‌های متعالی امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: امام امت با اندیشه های سیاسی و دینی خود توانستند متعهدان به انقلاب اسلامی را از گزند فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی مصون دارند.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل و ضرورت ادامه راه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بیان این‌که امام راحل با تفسیر آیات قرآنی، احادیث و روایات در عمل احکام الهی را در جامعه پیاده کرد، اظهار داشت: آن رهبر فقید و شجاع نشان دادند که هر‌گاه در عمل نسبت به اجرای احکام الهی و توصیه های نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار اهتمام صورت گیرد، موفقیت و پیروزی قطعی خواهد بود.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه امام راحل در کنار شخصیت بسیار عرفانی و معنوی، در عرصه سیاست و مدیریت نیز بسیار موفق بوده‌اند، گفت: امام راحل دارای شخصیتی جامع الاطراف بود، به گونه‌ای که ایشان در هر مسأله‌ای صاحب نظر و به معنای اخص رهبری شایسته برای نظام اسلامی بودند.

وی اصل ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را دو یادگار ارزشمند امام راحل برشمرد و تصریح کرد: خلف صالح آن رهبر فقید، امروز نعمتی بزرگ و مایه خیر و برکت برای مردم ایران است، همواره بایستی در تبعیت از ولایت فقیه و رهبری نظام پیش‌قدم بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با انتقاد از نگاه تک بعدی به شخصیت متعالی امام خمینی(ره) خاطر‌نشان کرد: با وجود گذشت 22 سال از سالروز عروج ملکوتی آن فقیه وارسته، هنوز بسیاری از سخنوران، اندیشمندان و دولتمردان جهان به تبیین شخصیت الهی امام راحل می پردازند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در شناساندن سیره امام امت کم کاری شده است، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی از سوی رسانه ملی و گروه‌های اطلاع‌رسانی صورت گزفته، اما کافی نیست بایستی زندگی سراسر نور و رحمت آن رهبر سفر کرده به عنوان الگویی برای دولتمردان و عموم ملت ایران معرفی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش‌هایی از وصیت‌نامه امام راحل پرداخت و ادامه داد: امام امت با اندیشه‌های سیاسی و دینی خود توانستند متعهدان به انقلاب اسلامی را از گزند فتنه‌گران و دشمنان داخلی و خارجی مصون دارند.

امام جمعه مراغه نهضت بیداری مردم کشورهای منطقه را به برکت افکار و اندیشه‌های متعالی امام راحل دانست و خاطر‌نشان کرد: هم اکنون اندیشه‌ها و راهبردهای امام خمینی(ره) در تمامی جوامع اسلامی قابل مشاهده است./935/ت302/س
ارسال نظرات