۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۲۴۱
سردار سلیمانی:

پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33روزه ثمره خون های ریخته شده در 8 سال دفاع مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ سردار سلیمانی پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33روزه را ثمره خون های ریخته شده در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: بدون انقلاب اسلامی، پیروزی حزب الله غیر قابل تصور بود.
سردار قاسم سليماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی به چگونگی تاثیر انقلاب اسلامی بر روی نهضت های عربی پرداخت و افزود: کل حادثه جنگ، به خرمشهر خلاصه نشد بلکه موج پیروزی ایران کم کم به کشور های دیگر سرایت کرد.

وی تصور برخی از کارشناسان سیاسی مبنی بر انباشته شدن اعتراضات مردمی در کشورهای اسلامی طی سالیان متمادی و انفجار یکباره آنها تحت کنترل و با رضایت آمریکا را نادرست دانست و گفت: ما همانند مقام معظم رهبری اعتقاد داریم که این جریانها با الگو برداری از انقلاب اسلامی ما بوده است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: آغاز دشمنی بلوک غرب با مسلمانان از زمان فروپاشی حکومت عثمانی تاکنون بوده که کشورهای اسلامی را به چندین کشور تبدیل کرده و بر آنها سیطره پیدا کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ایجاد ارگان های مختلف همچون سازمان ملل، شورای امنیت و طرح مسائل حقوق بشر و تروریسم را از جانب آمریکا صرفا برای کنترل جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: علت این کنترل ها این است که اسلام را موضوع مهم و خطرناکی می دانند.

وی با اشاره به پیشرفت روز افزون کشورهای اسلامی و کسب تکنولوژی روز دنیا ادامه داد: دیروز فلسطین بود و سنگ، ولی امروز فلسطین است و موشک. به همین دلیل کلینتون به نتانیاهو توصیه کرد قدر زمان را بدانند. زیرا خوب می دانند با گذشت زمان غلبه بر فلسطین غیر ممکن خواهد شد.

سردار سلیمانی جغرافیا، جمعیت و وابستگی های مذهبی را از مولفه های اصلی قدرت و امنیت کشورهای اسلامی برشمرد و گفت: درطرح خاورمیانه بزرگ یکی از اساسی ترین مقاصد آمریکایی ها تجزیه جغرافیا و جمعیت مسلمانان بود. 

وی ایستادگی جمهوری اسلامی را دلیل شکست طرح خاورمیانه بزرگ خواند و تصریح کرد: اگر آمریکا در افغانستان و عراق پیروز می شد این طرح را عملی می کرد ولی با روشنگری های ایران و حوادثی که اتفاق افتاد همین طرح موجب بیداری اسلامی شد.

فرمانده با سابقه سپاه پاسداران موانع بزرگ قیام کشورهای عربی را دو مورد عنوان کرد: 1- اتکای شدید کشورهای عربی مخصوصا حوزه خلیج فارس به آمریکا 2- وحشت از هیبت رژیم صهیونیستی که از عمال آمریکا به شمار می رود که منشأ این ترس شکست اعراب در جنگ شش روزه بود.

سردار سلیمانی قدرت نمایی حزب الله لبنان در جنگ 33روزه را یکی از مهم ترین دلایل قیام کشورهای عربی دانست و گفت: این بزرگترین جنگی بود که یک کشور عربی با آن محدودیت ها بر اسرائیل که تا بن دندان مسلح بود، پیروز شد ومنجر به شکسته شدن هیبت صهیونیست ها شد.

وی ویژگی مهم پیروزی حزب الله را دین محور بودن مبارزه آنها و ثبت آن به نام دین توصیف کرد و ادامه داد: الهام گیری کشورهای اسلامی از این جنگ به خاطر غلبه دین بر کفر است. تونسی ها دیدند سید حسن نصرالله با اتکا به خداوند می گوید اگر ارتش اسرائیل شش لشکر هم بشود شکستش می دهیم؛ اینگونه آنها فهمیدند که می توانند مقابل پلیس بن علی بایستند.

سردار سلیمانی گفت: اتفاقات بوجود آمده برای انقلاب ما مهم ترین فرصت است. امروز پیروزی و شکست ایران در مهران و خرمشهر نیست بلکه مرزهای ما فراتر رفته و در مصر و عراق و لبنان و سوریه باید شاهد پیروزی باشیم. این ثمره انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بعد معنوی دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: ما در جبهه بهاءالدینی ها وبهجت های کوچکی داشتیم که هرچند حوزه نرفته بودند ولی در مکتب امام (ره) به جایی رسیدند که با امام زمان عجل الله ارتباط مستقیم داشتند.

وی جنگ را عبد پرور توصیف کرد و گفت: معجزه جنگ این بود که انسان ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به مقام عبودیت واقعی می رساند تا جایی که خیلی ها حجاب از جلوی چشمانشان کنار رفت. به همین دلیل جنگ یک حقیقت جاودان شد.

سردار سلیمانی ادامه داد: عظمت معنویت جنگ را می توان از اینجا فهمید که چفیه ای که در آن زمان عرق رزمندگان را می گرفت و باند زخم هایشان می شد و یا سفره ی غذایشان بود امروز زینت دوش بزرگترین شخصیت نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

وی پیشنهاد داد: در کنار تعلیم و تربیت حوزویان می توان برای رشد معنویت آنها از سیره شهدای دفاع مقدس الگو گرفت./928/پ202/ج
ارسال نظرات