۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۵۱۳۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مبلغان با آداب و رسوم مناطق تبلیغی آشنا شوند

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: برگزاری دوره‌های پودمانی تبلیغ نقش به سزایی در آشنایی مبلغان با شیوه‌های جدید تبلیغی دارد، اما این دوره ها در صورتی تأثیرگذار است که به صورت مداوم برگزار شود.
مبلغان با آداب و رسوم مناطق تبلیغی آشنا شوند


حجت الاسلام مجید سقایی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: آشنایی با جغرافیای فرهنگی و آداب و رسوم مردم منطقه تبلیغی از نکات مهمی است که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: درس‌های متداول حوزه، سرمایه و زیربنای علمی طلاب است، اما پاسخگوی نیازهای تبلیغی مبلغان نیست، از مبلغی که وارد یک روستا می شود، نمی پرسند «کفایه» خوانده است یا نه، از وی شیوه صحیح خواندن خطبه عقد و نماز میت و خوب سخنرانی کردن می‌خواهند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه آذربایجان شرقی اظهار داشت: برگزاری دوره های پودمانی تبلیغ، نقش به سزایی در آشنایی مبلغان با شیوه های جدید تبلیغی دارد، اما این دوره ها در صورتی تأثیرگذار است که به طور مداوم برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به تبلیغ دین به صورت تخصصی خاطر نشان کرد: استفاده از فارغ‌التحصیلان رشته های تخصصی تبلیغ و استفاده از شیوه های جدید تبلیغی در تأثیرگذاری و رشد آموزه‌های دینی تأثیر به سزایی دارد.

حجت الاسلام سقایی با اشاره به کمبود خانه های عالم در استان آذربایجان شرقی بیان داشت: صد و شصت نفر روحانی طرح هجرت بلندمدت در استان آذربایجان شرقی مستقر هستند، که از این تعداد نزدیک به پانزده نفر در خانه عالم و مابقی در خانه های استیجاری زندگی می کنند.

وی با اشاره به فعالیت فرقه های اهل حق و شیخیه در استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: به منظور آشنایی طلاب و مبلغان با فعالیت های این فرق، دوره های آموزشی فرق و ادیان با همکاری دیگر نهاد های تبلیغی در این استان برگزار شده است./919/ت302/ع

ارسال نظرات