۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۵۱۱۴
موسسه تحقیقاتی پیو در آمریکا اعلام کرد:

باراک اوباما منفورتر از قبل نزد همه کشورهای اسلامی

خبرگزاری رسا- سیاستهای دوگانه باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در قبال تحولات اخیر خاورمیانه و جهان عرب و جهان اسلام موجب شده است که وی در نزد کشورهای اسلامی منفورتر از قبل شود.
اوباما
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بزینس انسایدر، براساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی پیو در آمریکا، حمایت واشنگتن از مقامات دیکتاتور جهان عرب و تلاش برای باقی ماندن آنها بر سر قدرت و همچنین به کارگیری سیاستهای گزینشی در قبال کشورهای منطقه در تحولات اخیر موجب شده است که باراک اوباما منفورتر از قبل در نزد همه کشورهای اسلامی باشد.
 
در گزارش موسسه پیو آمده است که در اردن که یکی از متحدان اصلی آمریکا در جهان عرب به شمار می رود بیش از 80 درصد مردم اعتقاد دارند که اوباما دارای تصمیم گیری های اشتباه در امور بین المللی است و در ترکیه نیز بیش از 90 درصد مردم مخالف سیاست های اوباما در عرصه بین المللی هستند.

در این گزارش آمده است: اکثریت قریب به اتفاق مردم منطقه مداخله های نظامی آمریکا در کشورها را محکوم کرده و به شدت مخالف اینگونه اقدامات هستند. در ادامه این گزارش آمده است: پس از تحولات اخیر منطقه احساسات ضدآمریکایی در کشورهای عربی و اسلامی به شدت افزایش یافته است./982/ب902/گ
ارسال نظرات