۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۴۹۵
آیت الله سبحانی:

ستارگان پرفروغ علم و تقوای دزفول موجب مباهات تشیع و جامعه شیعه اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، در پیامی به همایش بزرگداشت آیت الله معزی دزفولی، اظهار داشت: ستارگان پرفروغ علم و تقوای دزفول گاه موجب مباهات تشیع و جامعه شیعه اند که یکی از این ستارگان درخشان که دارای آثار علمی ارزنده ای است آیت الله شیخ محمد علی معزی می باشد.
آيت الله سبحاني حضرت آيت‌الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید در پیامی به همایش بزرگداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله میرزا محمدعلی معزی دزفولی، با تأکید بر این که ستارگان پرفروغ علم وتقوای دزفول گاه موجب مباهات تشیع و جامعه شیعه اند، اظهار داشت: یکی از این ستارگان درخشان که دارای آثار علمی ارزنده ای است آیت الهز شیخ محمدعلی معزی است.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

علمای ربانی به تأسی از امامان معصوم (ع) ضمن همنشینی ومجالست بامردم، معارف دین و احکام شریعت را به جان مردم پوشاندند وزندگی دین مدارانه آنان بر پایه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را تحکیم دادند، شهرها و مناطقی که شاهد مستمر علمای شیعه بود، مکتب حقه تشیع رنگ غالب و ماندگار آن بلاد شد.

ستارگان پرفروغ علم و تقوای دزفول گاه موجب مباهات تشیع و جامعه شیعه اند که یکی از این ستارگان درخشان که دارای آثار علمی ارزنده ای است آیت الله شیخ محمد علی معزی می باشد.

آن عالم بزرگوار در پانزدهم رجب ۱۲۹۸ قمری، در دزفول دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را در حوزه دزفول سپس در حوزه علمیه نجف به پایان رساند.

او نه تنها یک فقیه زبر دست بود، بلکه در علوم عقلی و فلسفی و تفسیر ید طولایی داشت و آثاری که از او باقی مانده است، ما را به مقام عظیم علمی او رهنمون می گرداند.

اینک به برخی از آثار او اشاره می کنیم: جدیدالدوارس و تحدید المدارس، تفسیر آیات متشابهات قرآن مجید، تعلیقه برکفایه محقق خراسانی، تعلیقه بر منظومه حکیم سبزواری و ... .

آیت الله شیخ میرزا محمد علی معزی(ره) از نظر اخلاقی انسانی والاطبع، عالی همت، بزرگ منش و در عین حال متواضع و متوکل به خدا و پیوسته توسل به ائمه اهل بیت(ع) را شیوه زندگی خود قرار داده بود.

این چراغ فروزان در دوازده رمضان 1390 برابر با بیست و یکم آبان 1349 به افول گرانید و دوستداران و علاقه مندان را به سوگ نشاند.

البته بیت معزی شاهد پرورش شخصیت های علمی دیگری مانند آیات عظام، شیخ محمدباقر معزی، شیخ محمدرضا معزی و شیخ محمدکاظم معزی بود. و به حق می توان گفت این بیت مصداق بارز آیه «البلد الطیب یخرج نباته باذن ربه» است.

لازم می دانم از همه دست اندرکاران این اجلاس با عظمت تشکر کنم و آرزوی تداوم توفیقات محققان، علما و مروجان مکتب هل بیت(ع) در آن خبته با عظمت اعلام دارم.

قم مؤوسسه امام صادق(ع) ـ جعفر سبحانی ـ 20/2/1390

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته./9465/پ202/ص
ارسال نظرات