۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۳۲۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سرمایه های معنوی باید احیا شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص نظام گفت: سرمایه های معنوی باید احیا شوند تا مردم بتوانند از آن ها استفاده کنند.
  محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی موحدی کرمانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه زیارت بقعه متبرکه بی بی شطیطه نیشابور اظهار داشت: بقاع متبرکه سرمایه های معنوی کشور و اسلام هستند که باید توجه بیشتری به این آثار شود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی ادامه داد: اگر در منطقه ای نفت وجود داشته باشد اما مردم نتوانند آن را استخراج کنند، مانند اینست که مردم بر روی آن خوابیده اند و نمی توانند از این سرمایه استفاده کنند.

وی افزود: بر این اساس یکی از همت هایی که مردم و مسؤولان باید داشته باشند احیای سرمایه های معنوی کشور است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسؤولان بقاع متبرکه با برنامه های فرهنگی می توانند مردم را به سمت مسائل معنوی ترغیب وسبب تحول در جامعه و منطقه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی ابراز داشت: علاقه مردم به اهل بیت(ع) سبب ایجاد ظرفیت های مناسب در راستای ارتقای اخلاق و روابط اجتماعی در کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنای بقاع متبرکه و تشکیلات موجود در آن ها توسط مردم و به واسطه علاقه به اهل بیت(ع) صورت گرفته است.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ب راساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید بقاع متبرکه تبدیل به قطب فرهنگی شوند.

وی با بیان اینکه فضل بن شاذان شخصیت ممتازی است که مورد توجه ائمه(ع) بوده است، تاکید کرد: برگزاری همایش ملی این شخصیت بزرگ دینی و علمی تاریخ سبب مورد توجه قرار گرفتن آثار این فقیه و محدث شیعه می شود./934/د102/ص
ارسال نظرات