۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۲۸۴

آیین‌نامه جذب و گزینش امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ آیین‌نامه جذب و گزینش روحانی، معین و معینه کاروان‌های حج، عمره و عتبات، مداحان و مسئول فرهنگی هتل توسط معاونت امورفرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام شد.
آیین‌نامه جذب و گزینش امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام شد
به گزارش خبرگزاری رسا، معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به منظور سازماندهی امر جذب و گزینش روحانی، معین، معینه، مداح و مسئول فرهنگی هتل و ایجاد نظام جامع، هماهنگ و شفاف‌سازی شرایط، ضوابط، منابع،‌ روش‌ها و فرآیند‌ها، با بهره‌گیری از تجارب حاصله از دو دهه فعالیت و اقتضائات جدید در این عرصه،‌ آئین‌نامه جذب و گزینش را تدوین کرده است.

بر همین اساس شرایط عمومی افراد برای جذب و گزینش افراد در امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری شامل: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت و معاشرت، نداشتن سوء پیشینه و سابقه محکومیت در محاکم قضائی جمهوری اسلامی ایران. برخورداری از توانائی جسمی و روانی، تأهل و نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی اعلام شده است.

شرایط اختصاصی روحانی کاروان‌های عمره نیز شامل داشتن گواهی اتمام پایه ده مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه مورد تأیید شورای عالی حوزه، معمم بودن دائم، داشتن حداقل سن 27 سال و حداکثر 50 سال، کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی و مصاحبه است.

همچنین شرایط اختصاصی برای روحانی کاروان‌های عتبات عالیات و سوریه نیز شامل: فارغ‌التحصیل پایه 7 حوزه، حداقل سن 27 سال و حداکثر 55 سال، کسب امتیازات لازم در آزمون کتبی و مصاحبه، معمم بودن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، معینه کاروان‌های حج نیز باید گواهی پایان سطح دو مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و یا نمایندگی آنها و یا جامعه‌الزهرا (س) را دارا باشند، حداقل 30 و حداکثر 45 سال سن داشته، گواهی رضایت همسر را دارا بوده و امتیاز لازم در آزمون کتبی و مصاحبه را کسب کنند.

مداح کاروان‌های عتبات و سوریه نیز باید حداقل 30 و حداکثر 55 سال سن داشته، مدرک تحصیلی دیپلم یا پایه سوم حوزه را کسب و امتیاز لازم در آزمون کتبی و مصاحبه را به دست آورند.

فارغ‌التحصیل پایه 6حوزه علمیه و یا مقطع کارشناسی از مراکز آموزش عالی، داشتن حداقل 3 سال سابقه فعالیت فرهنگی مفید و داشتن حداقل 30 و حداکثر 50 سال سن نیز از مشخصات مسئول امور فرهنگی هتل‌ها است.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنند./917/د102/ص
ارسال نظرات