۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۷۱۹
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان:

امروز و فردای جامعه نیازمند اندیشه های شهید مطهری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، تفکر و اندیشه های استاد شهید مطهری را نیاز امروز و فردای جامعه دانست.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي، رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، روز گذشته در مراسم تجلیل از اساتید بازنشسته دانشگاه شهید چمران، تفکر و اندیشه های استاد شهید مطهری را نیاز امروز و فردای جامعه دانست و اظهار داشت: جامعه بشری نیازمند وجود شهید آیت الله مطهری به عنوان انسان نمونه در مجاهدت هوشمندانه در عرصه علم است.

حجت الاسلام شفیعی، در این مراسم که در آمفی‌تئاتر شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: معلمی بنا نبوده و نیست که تنها به عنوان یک حرفه و شغل در لیست کار مجامع مطرح شود؛ اگر معلمی همان کاری است که رسول اکرم(ص) برای آن برانگیخته شده است، پس باید افق نگاه را بالاتر برد و سطح نگاه را متفاوت دید.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه ‌داد: شهید مطهری تاکید بر حاکمیت توحید در جامعه داشت. اندیشه‌های استاد مطهری یعنی‌ آنچه در مسیر رضای الهی و مسیر خواست خدا پدید آمده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: شهید مطهری نه‌تنها در فکر و ایده، بلکه در سیره و روش معلمی نیز مورد نیاز است. به طورکلی در حوزه اخلاق علم‌جویی جامعه ما دچار افت شده ‌‌است و این مسئله باید به عنوان آسیب جامعه علمی مورد توجه قرار بگیرد.
 
حجت الاسلام شفیعی خاطر نشان کرد: ‌اخلاق علم‌ورزی آن‌چنان که باید در دانشگاه‌ها و مدارس مورد توجه قرار نگرفته است؛ دانش‌آموزان و دانشجویان باید بدانند بین علم‌جویی و سختی کشیدن رابطه مستقیمی است؛ علم به راحتی به‌دست نمی‌آید؛ علم تنها به‌وسیله انسان‌های عاشق و شیفته‌ علم تسخیر می‌شود؛ قناعت به کم تنها در علم مطلوب نیست. استاد را رها نکردن، دقیقه‌ای از استاد را غنیمت شمردن و از استاد بهره‌ کامل بردن مطلوب است و این مسئله در سیره شهید مطهری واضح و برجسته است.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه باید شوق‌آفرینی و عشق به علم، توسط معلمان و اساتید به دانش‌آموزان و دانشجویان، منتقل ‌شود، افزود: باید این کار را در دانشگاه دنبال کنیم؛ اگر عشق به علم و دانش به سینه جوانان و فرزندان ما منتقل شود، شرایطی متفاوت خواهیم داشت. آنگاه خود دانش آموز و دانشجو مایل به کسب علم و دانش می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌ شفیعی یادآور شد: برای تکریم مقام معلم و مقام شاخص استاد باید شرایطی را فراهم کنیم که استادان موفق و نمونه در خوابگاه‌های دانشجویان حضور یابند و در نماز جماعت با دانشجویان مشارکت داشته باشند و تجارب علمی خود را برای آن‌ها بازگو کنند؛ آن موقع این هفته از لحاظ معنوی پر بار خواهد بود./9455/پ202/ع
ارسال نظرات