۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۷۱۸
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

اساتید برتر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز معلم از اساتید نمونه و برتر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور آیت الله مصباح یزدی تجلیل شد.
موسسه امام خميني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، همایش تجلیل از اساتید نمونه و برتر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد.

در این مراسم که با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری و تجلیل از اساتید نمونه این نهاد و به همت معاونت آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در تالار قدس این نهاد علمی برگزار شد، از 10 استاد و یک نفر مدیر گروه برتر با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

در این مراسم که عصر روز دوشنبه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، حجج اسلام علی محمد قائمی، ابوالفضل ساجدی، رحیم میردرک وندی، مسعود راعی، منصور اسدی، صادق گلستانی، محمود منتظری مقدم و محمد معروفی و همچنین آقایان ابوالفضل روحی و فرید پروانه به عنوان اساتید برتر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) جوایز و لوح تقدیر خود را از دست آیت الله مصباح یزدی رییس این نهاد علمی دریافت کردند.

آیت الله مصباح یزدی نیز در این مراسم خدمات شهید مطهری را بسیار فراوان دانست و بیان داشت: خدماتی که شهید مطهری ارائه کرد گرچه در مدت زمان کوتاهی بود وبعد از انقلاب تقدیر نبود که جامعه به نحو کامل از اندیشه های ایشان بهره مند شود، ولی به قدری خدمات گسترده، عمیق و بنیادین است که بعد از گذشت سه دهه از شهادت ایشان هنوز هم ما به متن فرمایشات ایشان احتیاج داریم و این توفیق بزرگی است که خدا نصیب شهید مطهری کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: اگر ایشان سی سال بیشتر عمر می کرد، به مراتب خدمات و آثار ایشان بیشتر بود، اما متاسفانه دشمن بهتر از ما ایشان را شناخت و ما را محروم کرد، البته ذات اقدس اله به آثار ایشان برکات خاصی داده که عالم گیر می شود.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عظمت انقلاب به اسلامی بودن آن است، گفت: باید ارزش انقلاب اسلامی را بیشتر بدانیم، اگر کفران این نعمت بزرگ بکنیم این مساله باعث کفران و عذاب الهی می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری هرگونه تلاش در جهت تضعیف نظام اسلامی و عمود خیمه انقلاب و مقام معظم رهبری را کفران نعمت دانست و ابراز داشت: امروز ما وظیفه داریم این نعمت بزرگ الهی که مطهری ها در آن فدا شدند را بهتر بشناسیم و باید بدانیم که خون های پاک بسیاری پای نهال انقلاب ریخته شده است و باید بیشتر قدر این نعمت را بدانیم.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام حسینی معاون آموزشی مؤسسه امام خمینی(ره) قم گزارشی از برنامه ها، اقدامات و فعالیت های آموزشی این معاونت ارائه و ملاک های گزینش اساتید برتر را تشریح کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات