۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۲۸۸

یادواره نخستین شهید دفاع مقدس در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره نخستین شهید دوران دفاع مقدس ایرج دستیاری صبح امروز با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، همرزمان شهید و خانواده شهدا در اهواز برگزار شد.
يادواره نخستين شهيد دفاع مقدس در اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یادواره ملی شهید ایرج دستیاری، نخستین شهید دوران دفاع مقدس با حضور علی فضلی، جانشین فرمانده بسیج مستضعفین، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مجید دوستعلی، قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی و دیگر فرماندهان نظامی و انتظامی، همرزمان شهید و خانواده شهدا در تالار مهر لشکر 92 زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمود معین پور، جانشین فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان این که شهادت ایرج دستیاری در نهر خین شلمچه قبل از آغاز رسمی جنگ سند مظلومیت مردم خوزستان است، اذعان داشت: شهادت شهید دستیاری گواه خوبی است که استان خوزستان قبل از شروع جنگ تحمیلی مورد هجوم دشمنان ایران زمین قرار می گرفت.

وی یاد و خاطره 23 هزار شهید گلگون کفن کربلای خوزستان را گرامی داشت و تصریح کرد: از بیست و سه هزار شهید استان خوزستان حدود یک ‌هزار نفر شهید کارگر هستند که خوزستان بیشترین شهدای کارگر را در عرصه دفاع از کشورعزیزمان ایران را دارد؛ از این رو کارگران جامعه باید به شهدای کارگر افتخار کنند و از آنان در همه عرصه ها الگوبرداری بکنند.


معین پور با بیان این که آرامش و امنیت جامعه امروزی مرهون رشادت ها و دلاوری های شهدای ایران اسلامی است، اظهار داشت: انکار این واقعیت که زندگی امروزی مرهون رشادت های شهدای عزیز نمی باشد نابخشودنی و بسیار ناجوانمردانه است.

در ادامه این مراسم، فضلی، قائم مقام بسیج مستضعفین کشور با بیان این که شهیدان دوران دفاع مقدس در طول هشت سال دفاع مقدس اطاعت پذیری و پیروی آنان از ولایت فقیه بسیار مشهود بود، اذعان داشت: جوانان و نوجوانان ایرانی با فرمان خمینی کبیر به دل دشمن عراقی تاختند و درسی فراموش نشدنی به تجاوزگران مرزهای ایران اسلامی دادند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) فرمان به دفاع از کیان ایران اسلامی داد تعداد زیادی از جوانان صفوف فراوانی در قرارگاه ها و پایگاه های بسیج تشکیل دادند تا برای دفاع از ایران اسلامی در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی بکنند که این روحیه اطاعت پذیری از ولایت فقیه در میان رزمندگان جوان و دلاور بسیار زیبا و وصف نشدنی بود.

بر اساس این گزارش، شهید ایرج دستیاری از جمله شهدایی است که در دفاع از مرزهای ایران اسلامی که قبل از آغاز رسمی جنگ تحمیلی مورد هجوم رژیم بعث عراق قرار می گرفت حضوری فعال داشت و با اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نایل شد./9461/پ203/ص
ارسال نظرات