۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۲۲۹
عضو جامعه مدرسین:

محوریت ولایت فقیه در نظام اسلامی پشتوانه شرعی و قانونی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر این نکته که به لحاظ شرعی و قانونی رهبری ولایت فقیه در نظام اسلامی امری واضح و روشن است، تبعیت از رهبری را یک اصل غیر قابل انکار دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم عليدوست


حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی ابراز داشت: در سیستمی که اسلام به عنوان یک نظام اجتماعی و سیاسی ارائه می دهد از نظر شرعی و اندیشه دینی، رهبری یک فقیه در راس هرم قرار دارد.

وی گفت: هر مسلمانی باید به این اصل و مطلب پایبند باشد، منتهی در کشور ما مساله رهبری فقیه رنگ قانون نیز به خود گرفته است بنابراین یک شهروند هرچند غیر مسلمان وقتی تابعیت ایران را می‌پذیرد به حکم قانون باید از رهبری هم تبعیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تصریح کرد: هم از جهت شرعی و هم از جهت قانونی در نظام اسلامی رهبری در راس هرم قرار دارد، این مطلب بسیار روشن است و قابل چانه زدن و کم و زیاد کردن نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وحدت را یکی از امور ضروری برای ادامه انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: وحدت یکی از محورهای مهمی است که در پیروزی و حفظ انقلاب نقش داشته و در تدوام انقلاب نیز نقش برجسته ای دارد.

وی افزود: یکی از مؤثرترین عواملی که می تواند وحدت را در جامعه ایجاد کند، چرخش بر محور و مدار قانون است و ولایت فقیه نیز افزون بر جنبه شرعی، امری قانونی نیز هست.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تاکید کرد: ما در هر پست و مقامی که هستیم باید از قانون تبعیت کنیم و بدانیم بر اثر چرخش بر مدار قانون به عزت می رسیم، در این صورت مصلحت کشور نیز تامین می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: فاصله گرفتن افراد از قانون و شرع به ضرر کسانی است که از این مدار فاصله می گیرند.

وی با بیان اینکه تبعیت از قانون باید برای همه به یک هنجار و عرف تبدیل شود، توجه رسانه های گروهی را به حفظ وحدت در جامعه ضروری دانست و گفت: رسانه ها نیز باید به این اصل توجه و مراعات هنجارهای شرعی را بکنند و سعی نمایند آنچه را مسلم نیست پخش و منتشر نکنند و حریم افراد را حفظ کنند.

وی ادامه داد: ممکن است از برخی خطا و اشتباهاتی نیز سر بزند، اما بروز خطا از افراد دلیل بر زیرپاگذاشتن هنجارها و حریم ها نمی شود و رسانه ها باید همواره به این اصل توجه داشته باشند.

این عضو جامعه مدرسین گفت: ممکن است ما در خانواده نظام، اختلافاتی هم با هم داشته باشیم اما در مصلحت نظام و مقابله با دشمنان متفق هستیم و رسانه ها باید به این اصل مهم و اساسی بیش از پیش توجه کنند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات