۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۲۹۲۵

اختتامیه جشنواره آثار هنری تجسمی طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه جشنواره آثار هنری تجسمی طلاب حوزه علمیه خراسان شب گذشته در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.
نمايشگاه آثار هنري طلاب در مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه جشنواره آثار هنری تجسمی طلاب حوزه علمیه خراسان شب گذشته با حضور جمعی از طلاب در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام محمد رسول رمضانی، مسؤول دفترفرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان،‌ با بیان اینکه انسان از طرق گوناگون به کمال خداشناسی و توحدی و عظمت الهی می رسد، بیان داشت: تلاش هنرمندان در به تصویر کشیدن زیبایی های طبیعت انسان را به یاد آیات الهی می اندازد.

وی ادامه داد: کسی که دقت و قدرت تفکرش بیشتر باشد بیشتر می تواند از این آیات برای هدایت خود بهره ببرد.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه وظیفه ماست که بستر اینگونه کارها را فراهم کنیم، تصریح کرد: کارهای هنری فعالیت هایی ماندگار و تاثیرگذار هستند که باید با فراهم کردن بسترهای آن زمینه های ورود طلاب به این عرصه را تسهیل کرد.

وی با اشاره به رشته های این جشنواره، گفت: خوشنویسی، نقاشی، منبت، معرق، تذهیب، کاریکاتور و عکاسی رشته های این جشنواره را تشکیل می دهند که در مجموع 130 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

مسؤول دفترفرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در نهایت 40 اثر به نمایشگاه این جشنواره راه یافت، بیان داشت: در این مراسم از برگزیدگان جشنواره علمی ادبی مدارس علمیه و مسابقه نقاشی دهه فجر تجلیل می‌ شود.

گفتنی است، در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره آثار هنری تجسمی طلاب حوزه علمیه خراسان تجلیل شد که بر این اساس، در خوشنویسی، علیرضا نادری، ابراهیم ایمانی، احمد اکبری، رمضان قوامی، احمد رضوی، مریم رضایی و حمیده عباسی به ترتیب حایز رتبه های برتر شدند.

در رشته نقاشی نیز مریم زیرکی، احمد اکبری، محمد حسین آبادی و عاطفه شادی آفرین عناوین برتر را به خود اختصاص دادند و جعفر پسندیده و ملیحه نادری نیز به عنوان نفرات برتر رشته طراحی شناخته شدند.

پورغلامی،‌ رضا توکلیان، مهدی حسینی زاده کرمانی و نجمه محبی اصل به عنوان نفرات برتر رشته معرق و منبت و زهرا بروغنی، مریم زیرکی، زهرا صاحبی و تکتم سادات نبوی به عنوان نفرات برتر رشته تذهیب معرفی شدند.

همچنین در رشته کاریکاتور زهرا سادات فاضلی و عطیه گرگین و در رشته عکاسی ابراهیم پور، مجتبی رشید پور و سید ذبیح مجاهد مقام های برتر را به خود اختصاص دادند./934/پ202/ص
ارسال نظرات