۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۶۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

ارائه محتوای دینی و علمی لازمه تبلیغ روزآمد است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداری از محتوی دینی و علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: مبلغان باید خود را به توانمندی‌های اطلاعاتی روز دنیا مجهز کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در مبلغان طرح تربیت خطیب استان مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداری از محتوی دینی و علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: مبلغان باید بتوانند خود را به توانمندی‌های اطلاعاتی روز دنیا مجهز کنند.

وی با بیان این که ابزار و هدف تبلیغی تأثیر گذاری این سنت اسلامی را دو چندان خواهد کرد، بیان داشت: امروز یکی از مهم ترین مسائلی که باید مورد توجه برنامه ریزان باشد، ابزار و هدف تبلیغ است که بدون این دو پشتوانه مهم نباید به فکر تأثیرگذاری تبلیغی باشیم.

حجت الاسلام یاری به مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصراست.

وی با مهم ارزیابی‌کردن مقوله تبلیغ دینی در جامعه‌ گفت: تبلیغ کار بسیار ارزشمندی است که اول مسؤولیت آن از سوی خداوند بر عهده انبیا و اولیا و سپس بر عهده علمای ربانی نهاد شده است.

حجت الاسلام یاری، هدف تبلیغ در مکتب انبیا را نجات مردم از طاغوت‌ها، هواهای نفسانی، جهل، تفرقه، شرک، دعوت به ایمان به خداوند و قانون آسمانی و معاد دانست و افزود: بنا به فرمایش قرآن محتوای تبلیغ همه انبیای الهی یکسان بوده است.

وی، مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداری از محتوای دینی و علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: مبلغان باید بتوانند خود را به توانمندی‌های اطلاعاتی روز دنیا مجهز کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، یکی از محورهای اساسی در موفقیت تبلیغات دینی را تطبیق آموزه‌های دینی مطابق مقتضیات زمان و مکان عنوان کرد و بیان داشت: متولیان امور تبلیغی و دینی باید همه فعالیت‌ها، پروژه‌های دینی و آموزهای مذهبی را جهت اثر بخشی بیشتر و فرهنگ‌سازی در جامعه با رعایت اقتضای زمان و مکان اعمال کنند.

وی با بیان این که به روز کردن و تبلیغات از مسائل بسیار مهمی است، تصریح کرد: باید بتوان مسأله تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از طریق ابزارهای مدرنیته و پیشرفته پیگیری کرد، یعنی به روز کردن اطلاعات و ابزار در تبلیغات دینی اهمیت بسیاری دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان خطاب به مبلغان تأکید کرد: در راه تبلیغ دین از هیچ کوششی دریغ نکنند و گفتار و اعمالشان در امر تبلیغ متناقض نباشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از حربه های دشمنان را ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان دانست و اظهار داشت‌: وظیفه روحانیان شناسایی دام دشمنان و جلوگیری از افتادن امت اسلامی در این دام است./950/پ202/س

ارسال نظرات