۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۳۰۰
آیت الله نوری همدانی:

آمریکا از فرهنگ جهادی ملت های مسلمان هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه آمریکا از فرهنگ جهادی هراس دارد، گفت: آمریکایی ها در سفری که به عربستان سعودی داشتند از مسؤولان آنها خواستند که واژه هایی همچون جهاد و امر به معروف و نهی از منکر از کتب دینی دانش آموزان حذف شود.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در چهارمین روز از سفر خود به استان خراسان شمالی با نیروهای مختلف مسلح خراسان شمالی در بجنورد دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

در این دیدار که در مصلای امام خمینی(ره) شهر بجنورد برگزار شد، حضرت آیت الله نوری همدانی، ضمن تکریم جایگاه و موقعیت نیروهای مسلح، از خدمات و تلاش های آنان در راستای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

این مرجع تقلید با تبیین تفاوت های جنگ و جهاد در دین مبین اسلام، گفت: جهاد با دستور امام و یا نائب ایشان صورت می گیرد، اما جنگ به منظور کشورگشایی انجام می شود، همچنین در جهاد قصد و هدف اصلاح است، اما در جنگ هدف تخریب است.

وی با بیان اینکه در جنگ اصالت با ابزار است، اما در جهاد اصالت با ایمان است، اظهار داشت: آمریکا به دلیل هراسی که از تفکر جهادی دارد، در سفری که برخی از مسؤولان آنها به عربستان سعودی داشتند، از مسؤولان این کشور خواستند واژه هایی همچون جهاد، امر به معروف و نهی از منکرو تبری از کفار را از کتب دینی دانش آموزان حذف کنند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه نظام مقدس اسلامی، توصیه هایی به نیروهای مسلح ارائه و ضمن دعوت آنان به اخلاص در کار، تاکید کرد: حفظ نظام و ولایت فقیه امری مسلم و ضروری است و همه باید رسالت خود را در این راستا به خوبی انجام دهند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات