۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۱۷۶
پژوهشگر حوزه علمیه:

مشق ولایت‌مداری حضرت فاطمه سرمشق شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امام زمان (عج) که حجت بر ما است در جمله ای حضرت فاطمه(س) را الگوی عملی و اسوه حسن خویش معرفی کرده است.
فاطمه زهرا س


حجت‌الاسلام حسین دیلمی، نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: نام حضرت زهرا (س) که یکی از اسامی معروف ایشان است به معنای نورانی و درخشنده است که نشان از قدر و جلالت آن بانوی بزرگوار دارد.

وی اظهار داشت: بر طبق روایات، مدینه از نور آن حضرت منور بوده است و هرگاه مردم نوری را مشاهده می‌کردند و آن را پیگیری می کردند به خانه حضرت فاطمه زهرا (س) می رسیدند در حالی که حضرتش در محراب نماز به راز و نیاز مشغول است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: آن حضرت به فاطمه نامیده شده است چون بین ایشان و بدی ها و شر فاصله وجود دارد.

این نویسنده کتاب های دینی، با اشاره به اینکه یکی از معانی فاطمه، گرفته شدن و جدا شدن است، ادامه داد: یکی دیگر از وجوهی که حضرت زهرا(س) فاطمه نامیده شده، این است که شیعیان آن حضرت از آتش جهنم گرفته شده‌اند.

مولف سالنامه غدیر بیان داشت: حضرت فاطمه(س) نمونه یک انسان کامل است که حتی فکر گناه به ذهنش خطور پیدا نمی‌کرد و به نعمت عصمت محفوف بود.

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بین محب و محبوب و عاشق و معشوق یک نحوه رابطه و تشابه وجود دارد، بیان داشت: ما که ادعا می‌کنیم از پیروان خاندان آل عبا (ع)هستیم باید بین رفتارهای خود و حضرات معصومین(ع) تطبیق دهیم و ترک گناه را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

وی بیان داشت: ترک گناه و عمل به وظایف دینی باید در رفتارهای یک شیعه متجلی باشد به گونه ای که جمله (کونوا لنا زینا) محقق گردد.

این نویسنده کتاب های دینی بیان داشت: امام زمان (عج) که حجت بر ما است در جمله ای حضرت فاطمه(س) را الگوی عملی و اسوه حسن خویش معرفی کرده‌اند.

حجت الاسلام دیلمی اظهار داشت: باید زندگی حضرت زهرا(س) و سختی هایی که در راه تثبیت ولایت امیر المومنین(ع) بر جان خریدند، سرمشق ما قرار بگیرد و ما را در راه ولایت ثابت قدم نگهدارد.

وی گفت: شیعیان باید خصوصیات اخلاقی پیشوایان خود را در وجودشان نهادینه کنند و به اخلاق الهی آراسته گردند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات