۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۰۴۷
استاد دانشگاه شیعه شناسی:

بیداران ملت‌های اسلامی مراقب مصادره انقلاب‌های خود هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو هئیت علمی دانشکده شیعه شناسی گفت: طرد استکبار و استعمار و سر دادن شعار مرگ بر دشمنانی که سرمایه ملت های ضعیف را سالها چپاول کرده اند یک رویکرد اسلامی است.
بيداري اسلامي


محمد‌تقی انصاری‌پور، عضو هئیت علمی دانشکده شیعه شناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن بیان اینکه قیام های مردمی محصول بیداری اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب به درستی هشدار دادند که مردم باید مراقب باشند تا انقلاب‌های آنها مصادره نشود.

وی بیان داشت: اعتراض‌های مردمی کشورهای اسلامی که حاصل شهید شدن مسلمانان و مرارت‌های فراوان است، نباید تحت تاثیر راهکارهای امپریالیستی منقلب شود.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: امروز بحث انتقال آرام قدرت از ترفندهایی به شمار می آید که در جهت مصادره انقلاب‌های مردمی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: امروز بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته است و مردم به خوبی دوست و دشمن را شناخته‌اند. فریادهایی که برای محاکمه حسنی مبارک سر داده می شود، نشان می دهد که ملت ها به خطرات در کمین نشسته انقلاب خویش واقف هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید سمت و سوی انقلاب های مردمی به سوی شعارهای ضد استعماری پیش رود، گفت: شعار مرگ بر آمریکا در خلال اعتراض های مردمی بسیار معنا دارد و نشان می دهد ملت‌ها مصمم هستند تا استعمار را در کشور خود ریشه کن کنند.

این پژوهشگر دانش شیعه شناسی اظهار داشت: طرد استکبار و استعمار و سر دادن مرگ بر دشمنانی که سرمایه های ملت های ضعیف را سالها چپاول کرده اند یک رویکرد اسلامی است.

وی بیان داشت: امروز هوشیاری و آگاهی عمومی به مدد ارتباطات است و رسانه های دینی در فضای عصر ارتباطات باید بیداری اسلامی را بسط دهند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز نظام پادشاهی پاسخگوی نیازهای مردم نیست و بی اعتنایی به افکار عمومی هم پذیرفته نیست.

وی گفت: شکنجه و کشتار مردم بی پناه می تواند انقلاب را به تاخبر بیندازد اما توانایی فرونشاندن آتش خشم مردم را ندارد.

حجت الاسلام انصاری در پایان بیان داشت: آینده امید بخشی پیش روی جهان اسلام است و انشا الله قیام های مردمی نوید بخش حکومت های مردمی و عدالت محور خواهد بود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات