۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۸۷۴

پخش زنده دروس حوزه علمیه نجف آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه صدای بهار گفت: پخش زنده دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف از امروز با پخش درس استاد شیخ حسن جواهری از استادان حوزه علمیه نجف آغاز شد.
پخش زنده دروس حوزه علمیه نجف آغاز شد
جواد جوادی مدیر مؤسسه صدای بهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آغاز پخش زنده دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف خبر داد و اظهار کرد: پخش زنده دروس خارج حوزه علمیه نجف از امروز با پخش درس استاد شیخ حسن جواهری از استادان حوزه علمیه نجف به نشانی http://eshia.ir/Default.htm آغاز شد.

وی با بیان این که دروس خارج حوزه علمیه نجف به زبان عربی پخش می‌شود، افزود: همزمان با پخش درس خارج حوزه علمیه نجف، درس خارج حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در مسجد اعظم، درس خارج آیت‌الله مقتدایی در مدرسه علمیه دارالشفا، درس خارج آیت‌الله اشرفی شاهرودی در مشهد به صورت زنده پخش می‌شود.

جوادی گفت: مدرسه فقاهت به دنبال این است تا ارتباط سه حوزه علمیه قم، نجف اشرف و مشهد را به صورت زنده برقرار کند که خوشبختانه این مهم تا حدودی فراهم شده است و امیدواریم در آینده نزدیک این ارتباطات گسترده‌تر شود.

وی تصریح کرد: هم‌اینک درس خارج استاد حسن جواهری از ساعت 10 تا 11 صبح به وقت تهران در کنار مرقد مطهر صاحب جواهر در نجف برگزار می‌شود که به صورت زنده از مدرسه فقاهت پخش می‌شود و در این ساعت دو درس خارج فقه و اصول از سوی این عالم حوزوی ارائه می‌شود.

مدیر مؤسسه صدای بهار گفت: هم‌اینک امکان پرسش برای کاربران در مدرسه فقاهت فراهم است و طلاب می‌توانند سؤالات خود را در تالار گفت‌وگو مطرح کنند و راهنما نیز پس از دریافت سؤال، آن را به استاد درس ارائه و پاسخ آن را به صورت زنده برای همگان پخش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که ما در عصر انتظار حکومت جهانی به سر می‌بریم؛ از این‌رو مدرسه فقاهت در نظر دارد با پخش زنده دروس خارج علما و بزرگان حوزه علمیه زمینه را برای حکومت جهانی فراهم کند تا علما در این حکومت به صورت زنده و مستقیم ارتباط داشته و سخن‌شان را به گوش جهانیان برسانند./917/ت302/ص
ارسال نظرات