۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۲۵۶
امام جمعه گرگان:

تحقق جهاد اقتصادی سبب تداوم اقتدار ایران اسلامی در دنیا می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که تحقق واقعی جهاد اقتصادی ایران اسلامی را در دنیا مقتدر تر خواهد کرد، گفت: همه کارگزاران نظام اسلامی باید در جهت تحقق مقام معظم رهبری در سال جدید گام بردارند.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، شب گذشته در نخستین جلسه شورای اداری استان در گرگان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: جهاد اقتصادی با فعالیت اقتصادی فرق دارد، در فعالیت اقتصادی، منافع شخصی لحاظ می شود، اما در جهاد اقتصادی، به فکر منافع کشور هستیم و به رشد و توسعه کشور فکر می کنیم.
 
وی با اشاره به این که در واقع جهاد اقتصادی، نقطه مقابل فعالیت اقتصادی است، تصریح کرد:‌ امروز کشورهای پیشرفته دنیا در اقتصاد، دارای برنامه ریزی هستند و کارهای آنان در این زمینه هدفمند هستند که توانسته اند بازارهای جهانی را به دست آوردند.
 
امام جمعه گرگان ادامه داد:‌ اگر برنامه ریزی‌های ما، دقیق، هدفمند و اصولی باشد، بدون شک می توانیم به اهداف توسعه کشور در سند چشم‌انداز در سال 1404 دست یابیم.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که در جهاد اقتصادی، نیاز به علم و دانش روز است، اظهار داشت: در این زمینه باید متخصصان، کارشناسان و برنامه ریزان ما به علم روز آگاهی داشته باشند تا بتوانند بازارهای جهانی را به دست بگیرند.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: تولید بدون بازرگانی و همچنین بازرگانی بدون تولید بی معنا است، پس باید این دو با هم در تعامل باشند تا تجارت بازار را به خوبی در جهان به دست آوریم.

وی تأکید کرد:‌ اگر فعالیت اقتصادی با تدبیر برنامه‌ریزی شود، فقر نیز از بین می‌رود. اقتصادی که بر مبنای تولید نباشد و متکی به واردات باشد به جایی نمی رسد و گام اول در تجارت جهانی و به دست آوردن بازار جهانی، آگاهی داشتن است.

استاندار گلستان نیز در این جلسه با اشاره به این که جهاد اقتصادی، جهاد عظیم در شناسایی موانع اقتصادی کشور است، گفت: در گفتمان دینی ما جهاد در برخی موارد با عباراتی مثل هجرت، ایمان و عبادت قرار می گیرد که به معنای دور زدن موانع است ولی زمانی نیز به ما دستور می دهد که وقتی به مانع رسیدید با آن برخورد کنید که جهاد اقتصادی از این دست است.

جواد قناعت، استاندار گلستان ادامه داد: جهاد نوعی تلاش مقدس است که سبقه تقدس را در خود دارد و مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه ابعاد دنیوی را با ابعاد مقدس اسلامی در آمیخته و همگون کرده و تلاش و کار برای عمران و آبادانی کشور را نوعی جهاد دانسته است.

وی با بیان این که جهاد استعاره ای است که در ادبیات نظامی به کار برده می شود تصریح کرد: هر جهادی نیازمند دیده بانی و رصد کردن قوی است و جهاد اقتصادی به معنای دیده بانی و رصد جامع در عرصه های مختلف اقتصادی کشور است.

قناعت خاطرنشان کرد: هر جهادی نیازمند طراحی یک نقشه عملیاتی است و دقیقا خواسته رهبر معظم انقلاب اسلانی در نخستین نشست راهبردی سال گذشته که در جمع نخبگان مطرح شد نیز همین بود.

استاندار گلستان با بیان این که حرکت جهادی، تحول بزرگ و تحرک بیشتر در حوزه اقتصادی و خدمت رسانی به مردم است، ادامه داد: شعارهایی که هرسال انتخاب می شود فرمایشی و نمایشی نیست، بلکه انگشت اشاره ای هستند که راه و روش را نشان می دهند./950/پ202/س
ارسال نظرات