۰۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۹۸۵
در هفته اول تعطیلات؛

بیش از نیم میلیون زائر و مسافر از بقاع متبرکه مازندران بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور بیش از نیم میلیون زائر و مسافر در هفته نخست تعطیلات نوروزی در اماکن متبرکه این استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از حضور بیش از نیم میلیون زائر و مسافر در هفته نخست تعطیلات نوروزی در اماکن متبرکه استان خبر داد.

وی با بیان این که همه امکانات اماکن و بقاع متبرکه مازندران برای استقبال از زائران نوروزی فراهم شده است، خاطرنشان کرد:  در این راستا با آماده سازی 120 سوئیت و 700 زائر سرا در مجاورت بقاع امامزادگان پذیرای مسافران و گردشگران در سطح کشور و بین‌المللی هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی امامزادگان اشاره کرد و گفت: اماکن متبرکه بهترین مکان برای رسیدن انسان به آرامش معنوی است. 

حجت الاسلام سهرابی همچنین به اجرای طرح آرامش بهاری در سطح امامزاده ها و اماکن متبرکه استان همزمان با تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: این طرح که با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی درسطح اماکن متبرکه همراه است همزمان با تعطیلات عید نوروز آغاز شد.

وی با اشاره به وجود هزار و 261 امامزاده در مناطق مختلف مازندران، ادامه داد: خوشبختانه میزان استقبال زائران نوروزی از اماکن متبرکه استان نسبت به سال های گذشته بیشتر بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین گفت: 198 مسجد بین راهی در سطح مازندران وجود دارد که 72 مسجد در مسیر راه مسافران قرار گرفته و بستر مناسبی فراهم شده تا زائران بتوانند از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این اماکن استفاده کنند.

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: همزمان با تعطیلات نوروزی پنجاه نمایشگاه فرهنگی، قرآنی و نمایشگاه تابلوهای فرهنگی و هنری به صورت متمرکز در امامزادگان استان در معرض دید مردم و مسافران قرار گرفت./950/پ202/ص

ارسال نظرات